لینک های دسترسی

Breaking News

جوان افغان‌تبار به تیم ملی فوتسال امریکا راه یافت


کامران مجددی، جوان ۱۹ ساله ای است که به همین تازگی ها در تیم ملی زیر سن ۲۰ سال فوتسال ایالات متحده انتخاب شده است.

کامران که از پنج سالگی فوتبال را با مربیگری و نظارت پدرش که یک امریکایی افغان تبار است آغاز کرده می گوید که با آگاهی از گزینش وی در تیم ملی امریکا، دست و پاچه شده بود.

کامران مجددی به صدای امریکا گفت "وقتی مربی من از گزینشم به تیم ملی فوتسال خبر داد، بسیار خوشحال و دست و پاچه شده بودم. پیش از همه به پدرم احوال دادم."

تیم ملی فوتسال ایالات متحده در ماه نوامبر در جام جهانی زیر سن ۲۰ سال کولمبیا حضور داشت و کامران در رقابت با برازیل و ایتالیا، دروازه بان تیم ملی فوتسال زیر سن ۲۰ سال امریکا بود.

کامران می گوید که حضورش در میدان فوتسال تیم ملی، آن هم در برابر تیمی مثل برازیل برایش شبیه یک خواب بود. او می گوید که راهیابی اش به تیم ملی امریکا، نتیجۀ پشت کار فردی و تشویق خانواده اش بوده است.

کامران مجددی علاوه کرد "پدر و مادرم همیشه مرا حمایت کرده اند. بیشتر پدرم... خواهرم هم فوتبال بازی می کرد و وقتی من به تماشای رقابت های فوتبال او می رفتم، باعث شد بیشتر علاقمند فوتبال شوم."

انتخاب شدن در تیم ملی کشوری مثل ایالات متحده تلاش فراوان می طلبد. سایموند کارگبو، مربی تیم فوتبال که کامران در آن تمرین می کند می گوید "کامران توانمندی پیشرفت و بهتر شدن در زندگی را دارد. او برای بهتر شدن تلاش می کند. باور من این است که کامران یک سرمایه است."

کامران به این باور است که حضور در رده های بلند فوتبال "پشتکار" می طلبد. او تاکید کرد که در هر حالت "باران باشد یا برف، خنک باشد یا هوای گرم من حتما در تمریناتم حضور میآبم."

حمایت خانواده ها – به ویژه پدر و مادر از فرزندان شان در عرصه های مختلف زندگی به شمول ورزش، نقش به سزایی در رشد نوجوانان دارد.

مهریه مجددی، مادر کامران می گوید باوجودیکه در اوایل از بازی فوتبال کامران دلهره داشت اما امروز حضور فرزندش در تیم ملی ایالات متحده، برایش مایۀ افتخار است.

فهیم مجددی، پدر کامران که به گفتۀ وی در تمامی تمرینات و رقابت های فوتبال پسرش حضور داشته به این باور است که خانواده ها باید در رشد استعدادهای نهفتۀ فرزندان شان کوشا باشند.

آقای مجددی می گوید "تاجاییکه توانسته ام او را تشویق کرده ام اما اینکه تا سرحد تیم ملی امریکا پیش رفت، پشتکار خودش بود. نوجوانان و کودکان به تشویق نیاز دارند و تا حد امکان که می توانیم باید آنان را تشویق کنیم."

کامران مجددی در کنار بازی در تیم های امریکایی و کالج ها، همواره در رقابت های فوتبال میان افغان های مهاجر در ایالت های مختلف امریکا نیز حضور داشته است.

XS
SM
MD
LG