لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تجربۀ جنگی سربازان امریکایی در جنگ افغانستان و عراق


پس از حملات یازدهم سپتامبر که در سال ٢۰۰١ میلادی صورت گرفت، قوای نظامی ایالات متحده در کشورهای افغانستان و عراق درگیر جنگ شده و ماموریت هایی را در برخی از کشورهای دیگر نیز انجام داده اند.

در این جریان نیروهای امریکایی از یک حالت عادی آموزشی به قوای با تجربه جنگی مبدل گردیده اند که می توانند در کنار جنگ های عادی، مبارزه با تروریزم را نیز انجام دهند.

زمان درگذر است و سربازان فقط فاصله اندکی از یافتن دشمن و از بین بردن آن دارند.

صرف در همین زمان جنگ و نبرد واقعی نیست و گلوله ها نیز ساخته گی اند، اما در جریان چند ماه آینده این عساکر در افغانستان خواهند بود و گلوله ها نیز واقعی خواهد بود.

شماری از این سربازان زمانی که حملات تروریستی در سال ٢۰۰١ میلادی بالای ایالات متحده صورت گرفت، نوجوانانی بیش نبودند.

افزایش تجربیه جنگی عساکر امریکایی طی جنگ ده ساله درافغانستان وعراق
افزایش تجربیه جنگی عساکر امریکایی طی جنگ ده ساله درافغانستان وعراق

اما حالا این ها به نیروهای سخت سر مبدل گشته اند، شماری از آنان سه و حتی چهار مرتبه در افغانستان و عراق بوده اند.

تورن بریان پیترسن، درمورد اهمیت آموزش این سربازان برای رفتن به جنگ سخن می زند.

او گفت "این آموزش ها کمک می کند تا جان سربازان حفظ شود، در حقیقت این روند به آنان می آموزاند که تحت شرایط سخت چگونه بیندیشند، نه تنها جان خود را حفظ کنند بلکه بجنگند و موفق شوند، بنا این روند می تواند در هر دو بخش به کار برده شود. "

حرکت در صف طولانی بخشی از تمرینات روزانه سربازان است، تورن ماسون وارد به این نظر است که تجربه های تازه کمک می کند تا سربازان با موج تازه تروریستی که پس از سال ٢۰۰١ به میان آمده است، بهتر بجنگند.

او گفت "اردو از سال ٢۰۰١ تا اکنون تغییر کرده و وارد جنگ جهانی علیه تروریزم گردیده است، شیوه های عملیات ما نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است."

افزایش تجربیه جنگی عساکر امریکایی طی جنگ ده ساله درافغانستان وعراق
افزایش تجربیه جنگی عساکر امریکایی طی جنگ ده ساله درافغانستان وعراق

قوای ایالات متحده امریکا از سال دوهزار و یک میلادی به این طرف به طور دوامداربه جنگ علیه تروریزم ادامه داده است. جنگ دوامدار معنی اش این است که این سربازان باید برای زمان طولانی آماده گی داشته باشند.

خرد ضابط سلوادور ایریزاری، در افغانستان خدمت کرده است، وی به خوبی می داند که کار گروهی ، فعالیت عمده برای زنده ماندن است.

او گفت "قدم زدن در کوه ها درصورتی که توانایی لازم را نداشته باشی ، از نگاه جسمانی نهایت دشوار است. گزمه کردن در میان صخره ها در حالی که یک بسته نیز در پشت ات باشد، به تلاش و زحمت زیادی نیاز دارد."

برای نیروهای ایالات متحده حالا جنگ های تازه یی درپیش است، تمرکز اصلی حالا بالای روند اقدامات علیه ترویزم ، ظهور مجدد شورشیان و مقابله با تهدید های گوناگون است.

دگروال بری هگیز، رهبری تعدادی از سربازان را در عراق به عهده داشته است، و قرار است این ماموریت را به زودی در افغانستان نیز انجام دهد.

افزایش تجربیه جنگی عساکر امریکایی طی جنگ ده ساله درافغانستان وعراق
افزایش تجربیه جنگی عساکر امریکایی طی جنگ ده ساله درافغانستان وعراق

او گفت "ما آموخته ایم که سازگاری داشته باشیم، سازگاری استراتیژیک ، به نظر من تا مطمین شویم که می توانیم در برابر سایر تهدید های که بروز می کند، پاسخ داده بتوانیم. "

نیروهای امریکایی حالا در شرایط بهتری قرار گرفته اند و با اسلحه بهتر و موثر مجهز هستند.

خرد ضابط جیم برونین، می گوید که موتر زرهدار موسوم به سترایکر که تازه تولید شده است و توانایی انتقال نه نفر را دارد و می تواند در یک ساعت یکصد و پنج کیلومتر راه را بپیماید، زندگی اش را در افغانستان نجات داده است .

او گفت "ما تحت حمله قرار گرفتیم و دو تایر واسطه نقلیه ما نیز عارضه برداشت، ما از موتر بیرون شدیم و به این ترتیب همه ما نجات یافتیم."

وسایط تازه، سرعت زیاد و تجهیزات پیشرفته با خود تکتیک های تازه یی را به همراه آورده است، حتی برای جنگ های دوامداری که در پیشروست.

او گفت "مخالفین با هوش هستند حتی بیشتر از آن چیزی که مردم فکر می کنند. برنامه اساسی آنان این است که چگونه بتوانند ما را متفرق بسازند."

به جنگی که از ده سال به این طرف به وسیله ایالات متحده علیه تروریزم جهانی آغاز گردیده است، چشم اندازی روشنی برای خاتمه یافتن آن وجود ندارد، هدف اردوی ایالات متحده این است تا سربازان را برای موفقیت در جنگ های پس از یازده سپتامبر درجهان آموزش بدهد.

XS
SM
MD
LG