لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تدابیر امنیتی سفارتخانه های ایالات متحده


هلری کلنتن، وزیر خارجه ایالات متحده عهد کرد تا امنیت را در سفارتخانه ها و نمایندگی های دپلوماتیک امریکا را پس از آن تقویت بخشد که تحقیقات هیئت مؤظف درمورد کشته شدن سفیر پیشین ایالات متحده در لیبیا، انتقاداتی را درمورد آنچه ناکارآیی سیستم نامبرده شد، در پی داشت.

پس از حمله یازدهم سپتمبر سال ۲۰۱۱ در شهر بنغازی لیبیا و کشته شدن کریستوفر استفنز، سفیر ایالات متحده در آن کشور، وزیر خارجه ایالات متحده یک هیئت بررسی پاسخگویی را برای پیگرد در مورد این رویداد تشکیل داد.

مایک مولن، معاون این هیئت یافته ها را به تاریخ ۱۸ دسمبر پیشکش کرد. به گفتۀ آقای مولن، یافته های این هیئت حاکی از آن است که تدابیر امنیتی در محوطۀ نمایندگی با توجه به محیط تهدید آمیز در بنغازی ناکافی بود و در واقع، به طور کامل، برای برخورد با حملۀ آن شب کفاف نمی کرد.

خانم کلنتن تمام ۲۹ توصیۀ گزارش را پذیرفته است. سناتور جان کری، نامزد جانشینی سمت خانم کلنتن، این تصامیم را در استماعیه کانگرس مورد ستایش قرار داد.

آقای کری گفت که خانم کلنتن درواقع، با اتخاذ اقدامات فوری برای تقویت امنیت در پست های معروض با خطرات شدید امنیتی و تقاضا از گانگرس برای برنامه ریزی مجدد بودجه جهت افزایش مصارف تدابیر امنیتی به میزان ۳.۱ میلیارد دالر، بالاتر و فراتر از توصیه این هیات عمل کرده است.

سفارت های ایالات متحده نه تنها اعتراضات مشابه سال گذشته را در بنکاک به خود جلب می کند بلکه حملات دهشت افگنی را نیز به خود جلب کرده است.

دانیل سیرور، که در چندین پست حکومتی به شمول سفارت ایالات متحده در بغداد کار کرده است، اکنون استاد مطالعات بین المللی در پوهنتون جانس هاپکینز است.

سیرور می گوید که سفارت خانه ها که مثل دژ می ماند، غالبا نشانه انزار اند. به باور این تحلیلگر سیاسی، نمی توان "دپلوماسی را از پشت دیوار های شش متری" انجام داد. او به این باور است که سفیر استیفنز دلیل خوبی برای ماندن در داخل محوطه بنغازی داشت.

این دپلومات پیشین امریکایی می پذیرد که استدلال کردن در این باره پس از کشته شدن سفیر ایالات متحده در بنغازی بسیار دشوار است.

او می افزاید که با موضع دفاعی اداره اوباما درمورد آن حمله، سفارت های ایالات متحده به طوراحتمالی به سان ساختار دژ مانندی که اکنون دارد، باقی خواهد ماند.

XS
SM
MD
LG