لینک های دسترسی

Breaking News

مایک پیمپو حمله بر جنرال رازق را محکوم کرد


مایک پیمپو، وزیر خارجه ایالات متحده، حمله بر جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه و برخی دیگر از مقام‌ها کندهار را محکوم کرده و با بازماندگان قربانیان این رویداد، ابراز همدردی کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی سفارت امریکا مقیم کابل روز جمعه (۲۷میزان) به نشر رسیده، آمده است "ما همدردی خویش را با خانوادۀ جنرال عبدالرازق و دیگر مقام‌های افغان که در این حمله کشته شده اند، ابراز می‌کنیم و همین گونه دو امریکایی و یک عضو ائتلاف که در جریان حمله حاضر بودند و مجروح شده اند برای آنان صحتمندی عاجل را خواهانیم".

مقام‌های ولایت کندهار گفته اند که بعد از چاشت روز پنجشنبه، همزمان با نشست جنرال آستن سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، با مقام‌های محلی این ولایت، محافظ زلمی ویسا، والی کندهار تیراندازی کرد که جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه و عبدالمومن حسین‌خیل، آمر امنیت کندهار کشته و والی کندهار، دو امریکایی و یک عضو ائتلاف مجروح شده اند.

طالبان با پذیرفتن مسؤولیت این رویداد گفته اند که هدف این حمله جنرال میلر و جنرال عبدالرازق بود.

صدراعظم هند و اردوی پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده اند.

جنازۀ جنرال عبدالرازق، امروز جمعه (۲۷ میزان) به خاک سپرده خواهد شد؛ اما تا اکنون مشخص نیست که جنازه وی در شهر کندهار به خاک سپرده می‌شود و یا در ولسوالی سپین بولدگ.

XS
SM
MD
LG