لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی امریکا از فعالیت داعش در شبکه های اجتماعی


داعش حضور گسترده در شبکه های اجتماعی دارد
داعش حضور گسترده در شبکه های اجتماعی دارد

وزیر امنیت داخلی امریکا اتخاذ اقدامات بیشتر امنیتی را در صورت ورود پناهجویان سوری به کشورش توصیه کرد.

جیمز کامی، رئیس اداره تحقیقات فدرال یا (اف بی آی) می گوید که گروه دولت اسلامی یا داعش از طریق رسانه های اجتماعی به امریکایی ها پیامی فرستاده و در آن گفته است که یا با این گروه در جنگ سهم بگیرند یا در امریکا حملات دهشت افگنی انجام دهند.

مقام های امریکایی در گذشته هم از ارتکاب حملات انفرادی دهشت افگنان در داخل امریکا اظهار نگرانی کرده اند.

حالا که حکومت امریکا گفته است که در سال جاری حدود ده هزار پناهجوی سوری را خواهد پذیرفت، نگرانی های امنیتی هم افزایش یافته است.

جی جانسن، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده گفته است که ادارۀ او برای یک روند بررسی و تحقیق قبل از دخول هر گونه پناهندگان سوری به ایالات متحده کار میکند. او اما گفت که احتمال ورود مسلمانان افراطی از کشورهای اروپایی به ویژه کشور های که نیاز به ویزای دخول به ایالات متحده امریکا را ندارد، بزرگترین تهدید امنیتی محسوب میشود.

جیمز کامی رئیس اف بی آی گفت یک تهدید عمده جوانانی اند که از ایالات متحده به سوریه برای جنگ می روند و دوباره به ایالات متحده برمیگردند. او به رسانه های اجتماعی اشاره کرده گفت که گروه دولت اسلامی ازین رسانه به مثابه یک وسیله عمده استخدام استفاده می کند.

اشتن کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده درجریان یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای بریتانیایی اش روز گذشته گفت که حکومت آقای اوباما به زودی تغییراتی را روی یک برنامه وزارت دفاع درقسمت آموزش نیروهای میانه رو شورشی درسوریه اعلام خواهد کرد . کارترهمچنان گفته است که ایالات متحده متعهد به حمایت از نیرو های زمینی دارای انگیزۀ مبارزه با گروه دولت اسلامی است.

XS
SM
MD
LG