لینک های دسترسی

Breaking News

فروش محلول 'معجره' ضد کروناویروس در امریکا ممنوع شد


وزارت عدلیه ایالات متحده
وزارت عدلیه ایالات متحده

وزارت عدلیه ایالات متحده بازاریابی برای مواد کیمیایی را توقف داد که یک کلیسا در ایالت فلوریدا آنرا به نام محلول ضد کروناویروس به فروش می‌رساند.

این وزارت صبح روز جمعه برای بازاریابی "محلول منرال معجره" شکایتی را علیه کلیسا جینیسس صحت و التیام و شماری از اعضای آن درج کرد.

قاضی فدرال در ایالت فلوریدا فوراً در یک حکم موقت، فروش و عرضه این محلول را توقف داد.

کلیسا ادعا دارد که این محلول می‌تواند در معالجه، تداوی، کاهش یا جلوگیری از کروناویروس،‌ کووید۱۹، زوال عقل، آتیزم، سرطان مغز، ایچ آی وی،‌ ایدز و سایر بیماری ها و ویروس‌ها کمک کند.

اداره مواد غذایی و ادویه ایالات متحده سال‌ها پیش هشدار داده بود که این محلول می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، اسهال و سایر علایم کمبود شدید آب در بدن شود.

مقامات به تاریخ هشتم ماه اپریل هشدار نهایی را به این کلیسا صادر کردند، اما این گروه فروشات محلول معجزه را از طریق ویب سایت اش توقف نداد.

این کلیسا در یک اعلامیه گفت: "آنان بر آیین دینی کلیسا حمله می‌کنند. این برای ما، منحیث یک کلیسا، یک چیز مقدس و منزه است."

مقامات گفته اند که این کلیسا با فروش این محلول خطرناک و تصویب ناشده و محصولات کلورین دایاکساید زندگی مصرف کنندگان را به مخاطره می‌اندازد.

ایالات متحده یک واحد ویژه را برای مبارزه با تقلب‌های مرتبط به همه‌گیر کروناویروس ایجاد کرده است.

امریکا تا حال با ۶۹۹۷۰۶ مورد ابتلا و ۳۶۷۷۳ مورد مرگ، در صدر فهرست کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شایع شده است.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون به ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح شنبه ۱۸ اپریل (۳۰ حمل) مرگ و میر ناشی از این بیماری در جهان به بیش از ۱۵۵هزار نفر و مبتلایان آن نیز به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG