لینک های دسترسی

Breaking News

تصمیم ایالات متحده به درج شبکۀ حقانی در فهرست سیاه امریکا


پس از چند ماه مباحثه بالاخره مقامات به این فیصله رسیده اند که شبکۀ حقانی را شامل لست سیاه سازند. ایالات متحده تصمیم گرفته که شبکۀ حقانی مستقر در پاکستان را یک سازمان دهشت افگن قلمداد کند.

پس از چند ماه مباحثه بالاخره مقامات به این فیصله رسیده اند که شبکۀ حقانی را شامل فهرست سیاه سازند. ایالات متحده تصمیم گرفته که شبکۀ حقانی مستقر در پاکستان را یک سازمان دهشت افگن قلمداد کند.

این فیصله، راه را برای وضع تحریمات شدید اقتصادی بر شبکۀ حقانی هموار خواهد ساخت.

یک مقام ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده خبر داد که هلری کلنتن گزارشی را امروز امضأ کرده و به کانگرس فرستاد که در آن گروه حقانی، دارندۀ تمام خصوصیات یک سازمان دهشت افگن خوانده شده است.
برخی از مقامات ایالات متحده اظهار نگرانی کرده اند که قرار دادن شبکۀ حقانی در لست سیاه، میتواند روابط از قبل شکنند واشنگتن را با اسلام آباد ، تیره تر ساخته و تلاش ها را برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در جنگ افغانستان نیز مختل سازد.

عقیده بر اینست که شبکۀ تندرو حقانی که گفته میشود در منطقۀ قبایلی وزیرستان شمالی مستقر است، روابط نزدیکی با عناصر استخباراتی پاکستان داشته باشد. حکومت پاکستان این ادعا را رد کرده است.

همچنان باور می رود که شبکۀ حقانی به طور گسترده در حملات مرگبار علیه نیرو های امریکایی در افغانستان دست دارد که از آن جمله میتوان حملات بر سفارت ایالات متحده در کابل، قرارگاه ناتو، و یک پایگاه نظامی نیرو های ایتلاف را یاد آوری کرد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان امروز از هرگونه اقدام ایالات متحده در راستای هدف قرار دادن شبکۀ حقانی، استقبال نمود.
XS
SM
MD
LG