لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از شیوع کووید۱۹ در چین؛ امریکا آزمایش‌ اجباری کووید۱۹ را اعمال می‌کند


مقامات صحی ایالات متحده اعلام کرده اند که به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در چین، تقریباً تمام مسافرانی که از این کشور وارد امریکا می‌شوند باید آزمایش منفی کووید۱۹ ارایه کنند.

این محدودیت سر از تاریخ پنجم جنوری (۱۵ جدی) اجرایی می‌شود و تنها اطفال زیر سن دو سال از آن معاف می‌باشند.

پیش از ایالات متحده، بر مسافرانی که از هند، ایتالیا، جاپان و تایوان وارد امریکا می‌شدند نیز محدودیت‌های مشابهی را وضع کرده بود.

محدودیت جدید ایالات متحده شامل افرادی می‌شود که از چین، هانگ کانگ و ماکایو قصد ورود به ایالات متحده را دارند.

مقام‌های صحی ایالات متحده عدم شفافیت و ارایه مدارک کافی در مورد شیوع کروناویروس توسط دولت چین را دلیل نگرانی خود عنوان کرده اند.

یک مقام صحی امریکا گفت: "ایالات متحده اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای محافظت از صحت عامهٔ امریکایی‌ها و آماده باش برای بروز انواع جدید کووید۱۹ انجام می‌دهد."

این مقام صحی روز چهارشنبه ۲۸ دسمبر (هفتم جدی) به خبرنگاران گفت: "درک محدودی در مورد توالی جین و نوع [کروناویروس] در حال گردش در چین، در دیتابیس‌های جهانی وجود دارد. افزون بر آن، معلومات در مورد آزمایشات و موارد جدید نیز کاهش یافته است. به دلیل کمبود این معلومات، شناسایی انواع جدید [کروناویروس] که در ایالات متحده منتشر می‌شوند، برای مسوولان صحت عامه دشوارتر می‌شود."

این اقدام ایالات متحده با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. برخی این اقدام را لازمی و برخی هم این اقدام واشنگتن را بیشتر سیاسی می‌دانند تا پیشگیرانه. چین گفته است که محدودیت‌های کووید باید "بر پایه شواهد علمی" استوار باشد.

لارنس گوستین، مدیر مرکز هماهنگی قوانین صحی ملی و جهانی سازمان جهانی صحت اقدام ایالات متحده را کاملاً موجه خواند. او گفت: "چین شیوع گستردهٔ کووید را تجربه می‌کند که واکنش ایالات متحده را کاملاً توجیه می‌کند. چین نمی‌تواند در مورد شکایت کند زیرا دولت [چین] نزدیک به سه سال است که محدودیت‌های شدیدتر سفر به چین از جمله قرنطین ناخواسته را اعمال کرده است."

گوستین به صدای امریکا گفت که مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده باید الزام آزمایش منفی کووید۱۹ را ۲۴ ساعت قبل از پرواز می‌ساخت و این محدودیت باید برای کودکان زیر دوسال نیز اعمال می‌شد.

شی چن، استاد صحت عامه در پوهنتون ییل می‌گوید که اقدام ایالات متحده منطقی است، اما هشدار می‌دهد که نحوه اجرای مداوم این اقدام، به ویژه برای مسافرانی که از یک کشور ثالث منتقل می‌شوند، چالش برانگیز خواهد بود، زیرا بسیاری از کشورها از آن پیروی نمی‌کنند.

اما، امیش ادلجا، پژوهشگر در پوهنتون جان هاپکینز به صدای امریکا گفت: "فکر نمی‌کنم که این اقدام چیزی جز یک اثر حاشیه‌ای داشته باشد، زیرا اینطور نیست که کووید در ایالات متحده شیوع گسترده نداشته است، برای ابتلا به کووید نیازی به سفر به چین نیست. بهتر است به مردم توصیه کنیم که بعد از سفر به چین آزمایش انجام دهند تا اینکه آنان باید [آزمایش منفی] داشته باشند."

یک مقام‌ صحی ایالات متحده گفت که امریکا واکسین و سایر کمک‌ها را برای مقابله با کووید۱۹ به چین پیشنهاد کرده اما "بیجینک علناً اعلام کرده است که از این پیشنهاد قدردانی می‌کند، اما در حال حاضر نیازی به حمایت ندارد".

XS
SM
MD
LG