لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: جهان برای تغیر رفتار خطرناک ایران فشار ایجاد کنند


سارا هکبی سندرز، سخنگوی قصرسفید
سارا هکبی سندرز، سخنگوی قصرسفید

قصر سفید روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از فعالیت‌های بی ثبات کننده سپاه پاسداران ایران در منطقه شرق میانه، از کشورهای "مسئولیت پذیر" خواست فشار جهانی را برای تغیر رفتار ایران افزایش دهند.

سخنگوی قصر سفید در این بیانیه گفت، در حالی که مردم ایران همچنان قربانی یک اقتصاد دارای مشکلات هستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منابع خود را برای بسط نفوذ بی‌ثبات سازی در سراسر منطقه گسترش داده است.

سارا هکبی سندرز گفت "سپاه پاسداران این هفته راکت‌هایی را به سمت شهروندان اسرائیل پرتاب کرد و عوامل آن در یمن یک میزایل بالستیک را به سمت ریاض (پایتخت عربستان سعودی) شلیک کردند".

خانم سندرز با تاکید بر این که "اینها گواه دیگری بر اقدامات بی‌ملاحظه رژیم ایران است که تهدید جدی صلح و ثبات منطقه بوده است"، گفت وقت آن است که کشورهای مسئول فشار را بر ایران برای تغییر رفتار خطرناکش افزایش دهند.

از جانب دیگر، فرماندۀ قوماندانی مرکزی اردوی امریکا، تلاش ایران را برای حمله بر مواضع اسراییل "غیرقابل پذیرش و نهایت خطرناک" خواند.

جوزف ووتل، فرمانده قوماندانی نیروهای امریکایی
جوزف ووتل، فرمانده قوماندانی نیروهای امریکایی

​جوزف ووتل، روز جمعه در شهر دوشنبۀ تاجکستان، حملات راکتی ایران را بر بلندی های گولان تحت تصرف اسراییل محکوم کرده گفت که این اقدامات "سطح خطرها را بلند برده و فرصت را برای محاسبات نادرست و درگیری در منطقه بلند می برد".

آقای ووتل افزود "ما به این باور استیم که تمام کشر های جهان می باید واضح سازند که اینگونه رفتار ایران و سپاه پاسداران غیر قابل قبول بوده و کشور ها از آنان بخواهند تا این نوع فعالیت ها را در سرتاسر منطقه توقف دهند".

انتقاد قصر سفید و فرماندۀ ارشد نظامی اردوی امریکا از اقدامات سپاه پاسداران، همچنان دو روز پس از حمله راکتی صبح وقت پنجشنبه از سوریه به مناطق تحت کنترول اسرائیل در بلندی‌های گولان و واکنش اسرائیل با حمله به مواضع ایران در سوریه صورت می‌گیرد.

وزارت مالیۀ ایالات متحده نیز روز پنجشنبه از اقدامات مشترک امریکا و امارات متحده عربی برای قطع فعالیت یک شبکه وسیع خرید و فروش پول در ایران و امارات - که فعالیت‌های نیروی قدس و گروه‌های وابسته به آن را تامین مالی می کرد - خبر داد.

نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در ۲۵ اکتوبر ۲۰۰۷ در فهرست تحریم های دولت ایالات متحده قرار گرفت و خود سپاه پاسداران نیز در ۱۳ اکتوبر ۲۰۱۷ به آن فهرست اضافه شد.

رئیس جمهور امریکا روز سه شنبه، به دلیل آن که تهران با رفتار بی‌ثبات کننده خود در منطقه و آزمایش میزایل بالستیک روح برجام را نقض کرده، از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خارج شد.

XS
SM
MD
LG