لینک های دسترسی

Breaking News

مرکز پژوهشی امریکایی: ایران بزرگترین انبار میزایل را در شرق میانه دارد


iran misile 1
iran misile 1

مرکز مطالعات استراتیژیک و بین المللی میگوید که جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان برنامه فضایی، تکنالوژی میزایل های دوربرد خود را توسعه می دهد.

مرکز مطالعات استراتیژیک و بین المللی مستقر در واشنگتن دی سی می گوید که تهران علاوه بر ارتقاء توان خود در این زمینه، مرکز تولید و تامین میزایل، برای گروههای نیابتی آن کشور در سوریه و یمن نیز بوده است.

اسرائیل چندی پیش یک کارخانه تولید میزایل را که ایران در سوریه ایجاد کرده بود، در حملۀ هوایی از بین برد.

میزایل های ایران عمدتا الگوبرداری شده از میزایل های روس و کوریای شمالی است، که میزایل های کوریای شمالی خود از طراحی میزایل های روسی بهره برده اند.

ایران این اتهامات را رد می کند و میگوید برنامه میزایل آن کشور ماهیتی دفاعی دارد.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی یکی از مراکزی در جهان است که توانایی‌های میزایل ایران را پیگیری می‌کند.

این مرکز می‌گوید که ایران بزرگترین و متنوع ترین انبار میزایل ها را در شرق میانه دارد؛ از میزایل های بالستیک کوتاه و میان برد گرفته، تا میزایل های کروز که برد آنها به اسرائیل و جنوب شرقی اروپا می رسد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، دامنه "اقدامات خرابکارانه" جمهوری اسلامی ایران را گسترده و متنوع توصیف کرده است.

چندی پیش جمهوری اسلامی از میزایل بالستیک با برد کوتاه جدیدی به نام "فاتح مبین" پرده برداری کرد و وزیر دفاع ایران تولید آن را پیامی برای "دشمنان" ایران خواند و گفت با بیشتر شدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، توسعه زرادخانه میزایل ادامه خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان گرچه ایران ممکن است هنوز میزایل قاره‌پیمایی نداشته باشد که بتواند ایالات متحده را هدف قرار دهد، اما نیروهای امریکایی در منطقه در شعاع برد میزایل های انبار شده در ایران قرار دارند.

XS
SM
MD
LG