لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ضرب الاجلی برای مذاکرات با ایران ندارد


미국 워싱턴의 국무부 건물.
미국 워싱턴의 국무부 건물.

وزارت خارجۀ ایالات متحده می گوید که واشنگتن سیاست و خط مشی خود را در برابر ایران به طور واضح بیان کرده و بر سر آنها محکم ایستاده است.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به خبرنگار بخش فارسی صدای امریکا که پرسید آیا واشنگتن اظهارات اخیر رهبر ایران را در رد گفت‌وگو با ایالات متحده پاسخ قطعی تهران به پیشنهاد دولت رئیس جمهور ترمپ برای مذاکره تلقی می‌کند گفت "قرار نیست که به همه اظهارات مقام‌های دولتی کشورهای جهان پاسخ بدهیم."

علی خامنه ای، رهبر ایران، روز دوشنبه هر نوع مذاکرات مستقیم با ایالات متحده را ممنوع اعلام کرده گفت "هر نوع گفتگو را با امریکا ممنوع می کنم. امریکا هیچگاهی به تعهدات خود وفادار باقی نمانده است. فقط حرف های میانتهی می زند و هیچگاهی از اهداف خود در گفتگو ها عقب نمی رود."

خانم ناوئرت در ادامه با ابراز نگرانی از "ادامه رفتار بد ایران در جهان"، تاکید کرد که امریکا "تنها کشوری نیست که شاهد چنین رفتاری بوده‌ و از آن آسیب دیده‌ و از ادامه آن نگران است، بلکه کشورهای دیگر هم موضع مشابهی دارند."

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده

خانم ناوئرت تاکید کرد که ایالات متحده محکم بر سر سیاست‌های خود در برابر ایران و فعالیت‌های بدخواهانه آن خواهد ایستاد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده که بارها گفته است ایران با توسعه برنامه میزایل بالیستیک و ادامه سیاست‌های پیشین خود در منطقه شرق میانه، روح توافق جامع هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با تهران را نقض می‌کند، رسما از این توافق موسوم به برجام خارج شده است.

با این حال رئیس جمهور ترمپ که همواره بر دیپلماسی تاکید دارد، دو هفته پیش گفت برای رسیدن به یک توافق «درست و سازنده» با ایران حاضر است بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو کند. اما رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت در شرایط فعلی اجازه مذاکره با امریکا را نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در نشست خبری امروز خود در پاسخ به خبرنگار صدای امریکا که پرسید آیا واشنگتن ضرب الاجلی برای تهران جهت گفت‌وگو در نظر خواهد گرفت یا خیر گفت، "ضرب الاجلی در کار نخواهد بود و فکر می‌کنم ما سیاست‌هایمان را به طور واضح و روشن بیان کرده‌ایم."

XS
SM
MD
LG