لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: رهبران ایران متاسفانه تنها زبان زور را می فهمند


دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده
دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده

رئیس جمهور ایالات متحده با انتقاد از رهبران جمهوری اسلامی ایران گفت که آنان تنها زبان "زور و قدرت" را می‌فهمند.

دونالدترمپ روز سه شنبه ۲۵م جون (۴ سرطان)، در چند پیام تویتر از واکنش تهران انتقاد کرد و نوشت که رهبران ایران هرگز معنای مفاهیمی چون "خوب و یا دلسوزی را درک نکرده و نمی‌کنند."

در این پیام تویتر آقای ترمپ آمده است "متاسفانه، تنها چیزی که آنان می‌فهمند زبان قدرت و زور است و ایالات متحده قوی‌ترین قوای نظامی جهان را - با فاصله زیاد با دیگران - در اختیار دارد که فقط طی دو سال گذشته، ۱.۵ تریلیون دالر روی آن سرمایه‌گذاری شده است"

این نخستین اظهار نظر رئیس جمهور ترمپ پس از واکنش تهران به پیشنهاد مذاکره و تحریم های اخیر امریکا علیه جمهوری اسلامی است.

آقای ترمپ با توصیف از مردم ایران نگاشته است که آنان "بی هیچ‌ دلیلی عذاب می‌کشند. رهبری آن‌ها بیشتر پولشان را صرف تروریسم کرده و تنها مبالغ اندکی را صرف امور دیگر می‌کند. ایالات متحده استفاده ایران از بمب‌های کنار جاده‌ای و بمب‌های دست‌ساز را - که به کشته شدن دو هزار آمریکایی و زخمی شدن شمار بسیار بیشتری انجامید - فراموش نکرده است".

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز سه شنبه، پس از اعلام تعزیرات امریکا علیه علی خامنه ای، رهبر ایران، دفتر آقای خامنه ای و فرماندهان سپاه پاسداران، آن را رد کرد و "وقیحانه و احمقانه" خواند.

رئیس جمهور ایالات متحده در پیام تویتر خود اظهارات اخیر ایران را "بسیار ناآگاهانه و توهین‌آمیز" خوانده نوشت که آن‌ها {رهبران ایران} "واقعیت‌ را درک نمی‌کنند."

دونالدترمپ یکبار دیگر هشدار داد که به هر "حمله‌ ایران علیه هر چیزی که امریکایی باشد، با نیروی بسیار عظیم و توان‌فرسا پاسخ داده خواهد شد. در برخی موارد، توان‌فرسا مترادف با نابودی خواهد بود. دیگر خبری از جان کری و اوباما نیست!"

با این حال رئیس جمهور ایالات متحده گفته بود که آمادۀ مذاکرۀ بدون پیش شرط با رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

تنش بین واشنگتن و تهران در یک ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG