لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: سرپیچی ایران ادامه دارد، جهان باید علیه تهران اقدام کند


وزیر خارجه ایالات متحده در نخستین واکنش به کشف محموله تسلیحاتی ارسالی از سوی ایران به گروه حوثی‌های یمن، خواستار اتحاد جهانی علیه ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی شد.

مایک پمپیو که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ وارد آلمان شده است، روز جمعه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) با انتشار عکسی از تسلیحات کشف شده، نوشته است: "قوای دریایی ایالات متحده ۳۵۸ راکت و قطعات اسلحۀ ساخت ایران را که به مقصد حوثی‌ها در یمن در حرکت بود، کشف و ضبط کرد".

وزیر خارجۀ ایالات متحده در ادامۀ این تویت نوشته است که این نمونۀ دیگری از سرپیچی مستمر جمهوری اسلامی ایران "بزرگترین حامی دهشت در جهان" از شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

آقای پمپیو همچنین در تویت دیگری نوشته است که جهان باید خشونت ایران را رد کرده و بی‌درنگ برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران، ‌که در آستانه انقضا است، اقدام کند.

فرماندهی مرکزی قوای مسلح ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه ۱۳ فبروری اعلام کرد که نظامیان امریکایی کی یک محمولۀ تسلیحات ساخت ایران را در دریای عرب توقیف کرده اند.

این محموله شامل ۱۵۰ فیر راکت رهبری شدۀ ضد تانک، سه راکت زمین به هوا، دوربین‌های حرارتی برای تسلیحات و مقدار دیگر از تجهیزات نظامی بوده است.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی که بر ضد شورشیان حوثی در یمن می‌جنگند، هم صدا با امریکا، ایران را به فراهم آوری حمایت مالی و نظامی به حوثی‌ها متهم می‌کند.

XS
SM
MD
LG