لینک های دسترسی

Breaking News

طرح ریزی عملیات تهاجمی عراق در برابر داعش


جان کری: نیروهای امنیتی عراق ٢٢ در صد نقاط پرجمعیت را از سلطۀ گروه دولت اسلامی دوباره به دست آورده اند
جان کری: نیروهای امنیتی عراق ٢٢ در صد نقاط پرجمعیت را از سلطۀ گروه دولت اسلامی دوباره به دست آورده اند

جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا، در یک برنامۀ تلویزیونی ان.بی.سی ائتلاف بین المللی ضد گروه اسلامی را نسبت به هر وقت دیگر متعهد خواند.

وزیر خارجۀ ایالات متحده همچنان گفت که ائتلاف به رهبری امریکا در مسیر نابود ساختن گروه دولت اسلامی قرار گرفته است.

آقای کری اضافه کرد که تاکید مجدد تعهدات از سوی کشورهای عرب امیدوار کننده و قوی بوده است. به گفتۀ جان کری، نیروهای امنیتی عراق ٢٢ در صد نقاط پرجمعیت را از سلطۀ گروه دولت اسلامی دوباره به دست آورده اند.

وزیر خارجۀ امریکا افزود که شماری از رهبران گروه دولت اسلامی نیز از بین رفته و با حمله بر مرکز سوق و ادارۀ داعش، آن گروه ارتباطات خود را دیگر مثل گذشته تامین کرده نمی تواند.

در عین حال جنرال جان الن، فرستادۀ رئیس جمهور اوباما برای هماهنگی فعالیت ائتلاف ضد گروه دولت اسلامی گفته است که در هفته های آینده یک حملۀ تهاجمی به رهبری عراق در برابر داعش راه اندازی خواهد شد.

آقای الن دیروز در یک مصاحبه با پترا، آژانس خبرگذاری اردن، بیان داشت که نیروهای امنیتی عراق توانسته اند که بند برق موصل را دوباره تسخیر کنند. به گفته جان الن، نیروهای عراق همچنان قادر به تصرف دوبارۀ ساحۀ امرلی در شمال آن کشور شده اند.

جنرال الن افزود که کشور های عضو ائتلاف به شمول مشاورین از کشورهای آسترالیا، زیلاند جدید، هسپانیه، پرتگال، بلجیم، هالند، دنمارک، آلمان، فرانسه و ایتالیا نیروهای عراقی را جهت آمادگی برای این تهاجم آموزش می دهند.

جنرال الن همچنان بیان داشت که کشتن معاذ الکساسبه، پیلوت اردنی که تصاویر و ویدیوی زنده به آتش کشیدن او توسط گروه دولت اسلامی هفتۀ گذشته نشر شد، نتیجۀ معکوس برای آن گروه داشته و باعث متحد شدن اعضای عربی ائتلاف بین المللی ضد گروه دولت اسلامی شده است.

تشدید فشارهای نظامی

فشار های نظامی بین المللی علیه گروه دولت اسلامی تشدید یافته است. با اعمال وحشیانۀ شورشیان آن گروه در برابر گروگانان، اکنون اردن و امارات متحده عرب مشترکا جز جبهه مقدم جنگ استند.

بر اساس گزارش های محلی، امارات متحده عرب شماری از طیارهای جت اف شانزده را به اردن فرستاده است.

یک مقام نظامی در عمان، پایتخت اردن بیان داشت که طیارهای امارات متحده عرب با طیارهای جنگی اردن یکجا در برابر گروه دولت اسلامی حملات هوایی انجام خواهد داد.

اردن بعد از نشر تصاویر کشتن یک پیلوت ان کشور توسط گروه داعش، حدود ٥٦ حمله هوایی را بر دیپوهای مهمات، مراکز آموزشی و بارک های گروه دولت اسلامی انجام داده

به گفتۀ مقامات نظامی اردن از زمان آغاز حملات هوایی توسط ائتلاف بین المللی تا حال حدود هفت هزار جنگجوی گروه دولت اسلامی کشته شده است.

XS
SM
MD
LG