لینک های دسترسی

Breaking News

تعهد اوباما در متلاشی کردن گروه دولت اسلامی


اوباما: گروه دولت اسلامی، اسلامی نیست
اوباما: گروه دولت اسلامی، اسلامی نیست

ایالات متحده با انجام تلاش های "ثابت و بی امان"، تندروان گروه دولت اسلامی را در هر جایی که باشد بااستفاده از قوای هوایی و حمایت نیرو های متحد در زمین، متلاشی خواهد کرد.

رييس جمهور ايالات متحده، با اظهار این مطلب در سخنرانی خود به وقت محل، گروه دولت اسلامی را دهشت افگن خوانده اعلام کرد که کشورش در رأس یک ائتلاف بزرگ برای تضعیف تهدید ناشی از آن "گروه دهشت افگن" قرار خواهد گرفت.

بارك اوباما گفت که از پیش "صلاحیت دارد با تهدیدات ایجاد شده توسط گروه دولت اسلامی رویارویی کند".

رئیس جمهور ایالات متحده با بیان ستراتیژی مبارزه با گروه دولت اسلامی، چهار راهکار را مشخص ساخت.

آقای اوباما از چندی به اینسو به خاطر عدم اعلام یک برنامۀ عمل موثر و روشن مبارزه با تهدیدات ناشی از گروه دولت اسلامی، تحت انتقاد شدیدی قرار گرفته بود.

رئیس جمهور، هدف ستراتیژی خود را "تضعیف و در نهایت متلاشی کردن گروه دولت اسلامی از طریق ستراتیژی جامع و پایدار ضد دهشت افگنی" خواند.

انجام حملات هوایی سیستماتیک علیه گروه دهشت افگنی دولت اسلامی؛ افزایش حمایت نیرو های مخالف گروه دولت اسلامی در داخل عراق؛ تداوم افزایش قابل توجه توانمندی مبارزه با دهشت افگنی به خاطر جلوگیری از حملات آن گروه و تداوم کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان بی گناه بیجا شده از تهدید های گروه دولت اسلامی؛ ستراتیژی حکومت ایالات متحده را در مبارزه علیه جنگجویان دولت اسلامی تشکیل می دهد.

آقای اوباما گفت که ایالات متحده در تطبیق هر چهار راهکار، با حمایت گستردۀ شرکا همراه خواهد بود.

حملۀ هوایی بر سوریه

رئیس جمهور ایالات متحده افزود که ستراتیژی از بین بردن دهشت افگنانی که ایالات متحده را تهدید می کنند، از چندین سال به اینسو در یمن و سومالیا موفقانه انجام شده است.

آقای اوباما گفت "در هر جاییکه دهشت افگنان پنهان شده باشند و به امریکا یک تهدید تلقی گردند، هدف قرار خواهند گرفت." او گفت دهشت افگنان در هيج جاى امن نخواهند.

رئیس جمهور تصریح کرد که در هدف قرار دادن "گروه دولت اسلامی در سوریه تردید نخواهد کرد" اما این را هم افزود که اینبار شیوۀ "مداخلۀ نظامی امریکا متفاوت بوده و سربازان امریکایی در بیرون از خاک امریکا دخیل جنگ نخواهند شد."

باآنکه از حملات یازدهم سپتمبر بر بلندمنزل های نیویارک، سیزده سال می گذرد و حکومت به رهبری اوباما توانست در از بین بردن اسامه بن لادن موفقیت حاصل کند اما رئیس جمهور اوباما می گوید که اکنون بزرگترین تهدید از شرق میانه و شمال افریقا متوجه آنان است.

درحالیکه آقای اوباما "امروز امریکا را امن تر می خواند" اما پس از این همه سال، دو شهروند این کشور توسط گروه دولت اسلامی در عراق سر بریده شد.

تهدید بشری گروه دولت اسلامی

رئیس جمهور امریکا، گروه دولت اسلامی را غیر اسلامی خوانده گفت "هیچ مذهبی کشتن غیرنظامیان را توجیه نکرده و بیشترین افراد کشته شده توسط گروه دولت اسلامی، مسلمان اند."

گروه دولت اسلامی، از زمان توسعۀ مناطق تحت کنترول خود به کشتار ساکنین محل دست زده و جمع کثیری از مسلمانان شیعه مذهب، مسیحیان و سایر اقلیت های قومی و مذهبی را مجبور به ترک منازل شان کرده اند.

بخش حقوق بشر سازمان ملل، هفتۀ گذشته گفت که اعمال گروه دولت اسلامی به مثابۀ "جنایات جنگی" به شمار آمده و آن گروه دست به پاکسازی قومی و مذهبی می زنند.

زید الحسین، رئیس جدید حقوق بشر سازمان ملل، گروه دولت اسلامی را "تکفیری" خوانده گفت که هر آن فردی را که "مخالف عقیدۀ آنان باشد، می کشند."

در حالیکه گروه دولت اسلامی، در مناطق شمال عراق، خلافت اسلامی را اعلام کرده است، رئیس جمهور ایالات گفت " هیچ کشوری دیگری آن را به رسمیت نشناخته است."

آقای اوباما افزود که گروه دولت اسلامی با بهره برداری از اختلاقات ناشی از جنگ داخلی در سوریه، تلاش ورزیده مناطق را در دو طرف مرز عراق و سوریه به دست آورد.

رئیس جمهور تاکید ورزید که جنگ با گروه دولت اسلامی "به تنهایی کار امریکا نبوده و این کشور نمی تواند کاری را که عراقی ها باید برای خود انجام دهد، عملی سازد."

رئیس جمهور این را هم گفت که نمی توانند جای شرکای عرب را در امن ساختن منطقۀ شان بگیرد.

آقای اوباما اقدامات اضافی امریکا را منوط به حکومت فراگیر در عراق خواند.

این در حالی است که عربستان سعودی به خواست ایالات متحده مبنی بر فراهم ساختن پایگاه برای آموزش جنگجویان میانه رو مخالف حکومت اسد توافق کرده است.

یک مقام ارشد حکومت امریکا با تایید این مطلب گفته است که تعهد میزبانی برنامه های آموزشی و تجهیزاتی از سوی حکومت سعودی را کسب کرده و اکنون روی جزییات و مشخص ساختن مناطق برای عملی ساختن این برنامه بحث جریان دارد.

XS
SM
MD
LG