لینک های دسترسی

Breaking News

شورشیان دولت اسلامی: یک تبعه دیگر امریکا سر بریده شد


شورشیان دولت اسلامی در یک نوار تصویری جدید ادعا می کنند که پیتر کسیگ، کارمند امدادی امریکا را سر بریده اند.

کسیگ بیست شش ساله، سال قبل در حالیکه برای سوری ها کمک های طبی را فراهم می ساخت، اختطاف گردید. دوستانش میگویند که او مسلمان شده بود و نام خود را به عبدالرحمن تغییر داده بود.

در این نوار تصویری شانزده دقیقه یی که امروز یکشنبه در صفحات انترنتی به نشر رسید، مرد سیاه پوشی نشان داده میشود که صورت اش پوشیده بوده و در جلو سر بریده شده ایستاده است که ادعا می کند مربوط کارمند امریکایی است.

این نوار ویدیویی همچنان سر بریدن های چندین سرباز اختطاف شده سوری را نشان می دهد که توسط شورشیان دولت اسلامی صورت می گیرد.

در عین زمان برتانیه روز شنبه گفت گزارش های را مورد تحقیق قرار داده است که گویا مردی که گمان می رود تبعه برتانیه باشد و سربریدن ها را انجام می دهد، در جریان حملات هوایی به رهبری امریکا هفته قبل زخمی گردید.

رئیس جمهور اوباما در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات هفته گذشته جنرال مارتین دمسی لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا مبنی بر اینکه فرستادن قوای نظامی برای مبارزه علیه شورشیان دولت اسلامی تحت غور قرار داشت گفت، وظیفه او است که در مورد امکانات مختلف آن فکر کند.

جنرال مارتن دمسی روز شنبه در یک سفر از قبل اعلان نشده به بغداد به عساکر امریکا گفت مبارزه علیه شورشیان دولت اسلامی موثر واقع شده اما گفت که این مبارزه برای چندین سال دیگر ادامه خواهد یافت.

از جانب دیگر رئیس جمهور اوباما روز یکشنبه در جلسه بیست کشور صنعتی جهان یا جی 20 در برسبن آسترالیا، در رابطه به سوریه گفت به رئیس جمهور بشار الاسد هشدار داده است که نظامیان سوریه نباید طیارات جنگی امریکا را که در عملیات ضد شورشیان دولت اسلامی فعالیت میکنند، هدف قرار دهند" ما زمانی که برای حمله بر گروه دولت اسلامی از حریم سوریه استفاده کرده ایم، با رژیم سوریه در تماس شده ایم. اما فراتر از آن، انتظار شمولیت ما در یک ائتلاف با اسد نمی رود، او در ان کشور از اعتباری برخوردار نیست."

ولی وی قبول نمود که نوعیت دیپلوماسی ان است که واشنگتن با برخی از رقبای خود برای اوردن صلح به ان کشور جنگ زده فعالیت میکند" در یک مقطع زمانی، مردم سوریه و جوانب ذیدخل دیگر، به شمول منطقه، ترکیه ایران و حامیان اسد مانند روسیه، باید در یک دیالوگ سیاسی شامل گردند."

حدود ۱۴۰۰ عسکر امریکا تا کنون در عراق موجود است . رئیس جمهور اوباما اجازه فرستادن حدود ۳۱۰۰ عسکر دیگر را نیز داده است.

XS
SM
MD
LG