لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی و تجارت، موضوعات عمدۀ مورد بحث میان ترمپ و ابی


برای روز سوم، جلسه بررسی صلاحیت «اِیمی کُنی بَرِت» نامزد پرزیدنت ترامپ برای عضویت در دیوان عالی، در کمیته سنای ایالات متحده برگزار شد. او در صورت کسب رای سنا، جانشین قاضی فقید، روت گینزبرگ می‌شود.
برای روز سوم، جلسه بررسی صلاحیت «اِیمی کُنی بَرِت» نامزد پرزیدنت ترامپ برای عضویت در دیوان عالی، در کمیته سنای ایالات متحده برگزار شد. او در صورت کسب رای سنا، جانشین قاضی فقید، روت گینزبرگ می‌شود.

در جریان سفر دو روزۀ صدراعظم جاپان به واشنگتن و ملاقات وی با رئیس جمهور ایالات متحده، قرار است "بسیاری از مسایل کلیدی" بحث شود.

لاری کوودلو، معاون پالیسی اقتصادی رئیس جمهور ترمپ، با بیان این مطلب گفت که بحث های روز سه شنبۀ شینزو ابی و دونالدترمپ در فلوریدا، انتظار می رود روی کوریای شمالی باشد و روز چهارشنبه موضوعات تجارتی شامل بحث ها گردد.

رئیس جمهور ایالات متحده در ملاقات روز سه شنبه اش با آقای ابی تایید کرد که در مذاکرات مستقیم به سطح بسیار بلند با کوریای شمالی قرار دارند تا زمینه نشست بین او و کیم جونگ اون، همتای کوریای شمالی، مساعد گردد.

آقای ترمپ در جریان ریاست جمهوری اش اکثر اوقات با صدراعظم جاپان ملاقات و یا صحبت های داشته اند لذا به یکدیگر بیگانه و ناآشنا نیستند.

برنامۀ هسته یی و میزایل های بالستیک کوریای شمالی باوجود تعزیرات علیه پیونگ یانگ، نگرانی مشترک ترمپ و ابی را تشکیل می دهد.

با توجه به نشست بی پیشینۀ برنامه ریزی شده میان دونالدترمپ و همتای کوریای شمالی اش، صدراعظم جاپان در پی تایید موقف واشنگتن برای اعمال فشار بر کوریای شمالی است تا برنامۀ هسته یی و میزایل خود را به طور غیرقابل برگشت قطع کند.

آقای ابی در این ملاقات موافقت رئیس جمهور امریکا را به دست آورده که در نشست با کیم، موضوع اتباع جاپانی را که توسط کوریای شمالی اختطاف شده اند، مطرح سازد.

ترمپ گفت مقام های امریکایی روی پنج محل مختلف برای دایر شدن این نشست، که شاید در اواخر ماه می و یا اوایل ماه جولایی صورت گیرد، غور می کنند.

تعرفه های گمرکی

وضع تعرفه های گمرکی از جانب ایالات متحده بر اقلام چون المونیم و فولاد، حکومت جاپان را مایوس ساخته که باوجود روابط حسنه میان دو کشور، حکومت به رهبری آقای ترمپ، توکیو را از پرداخت تعرفه های اضافی مستثنا قرار نداده است.

آقای کوودولو، معاون پالیسی اقتصادی رئیس جمهور ترمپ گفت "این موضوع تحت بحث قرار خواهد گرفت و یکی از مسایل کلیدی در اجندای دو طرف می باشد."

XS
SM
MD
LG