لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده به ابتکار ترویج انترنت رایگان پیوست


با افزایش دولت‌های مستبد مانند روسیه که دسترسی به اطلاعات دیجیتلی را مانع می‌شوند، ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۸ اپریل (هشتم ثور) با بیش از ۵۰ کشور دیگر جهت طرح ابتکاری برای محافظت از انترنت باز و مصوون می‌پیوندد.

قصر سفید گفته است که هدف از طرح این ابتکار (اعلامیه‌ای برای آیندهٔ انترنت) احیای "تعهد سترگ" برای انترنت و زدودن "اقتدارگرایی در حال افزایش دیجیتالی" است تا حمایت از دموکراسی، حریم خصوصی و اقتصاد آزاد جهانی تامین شود.

در اعلامیه آمده است که بعضی دولت‌ها با سلب آزادی بیان و دسترسی به اخبار، نشر اطلاعات نادرست و یا منع کامل استفادهٔ انترنت، این هدف را تهدید می‌کنند.

یک مقام ارشد ادارهٔ بایدن با اشاره به تهاجم روسیه بر اوکراین گفت که در ماه‌های اخیر مسکو به گونه تهاجمی معلومات نادرست را در داخل و خارج کشور ترویج کرده، منابع اخبار انترنتی را سانسور نموده و سایت‌های قانونی را بسته کرده است.

او افزود که مسکو بر دسترسی انترنت در اوکراین نیز حمله کرده است. این مقام قصر سفید با اشاره به چین گفت که "روسیه در این امر تنها نیست".

بیش از ۵۵ کشور از جمله کشورهای پیشرفته مانند استرالیا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان و جاپان به این تلاش پیوسته اند.

یک مقام قصر سفید گفت که در حالی که تطبیق این اعلامیه از نظر قانونی الزامی نیست اما "اصول اساسی" را ایجاد می کند و "دولت ها را متعهد می‌کند که انترنت باز، رایگان، جهانی، قابل استفاده، قابل اعتماد و مصوون را برای جهان ترویج کنند."

این مقام علاوه کرد که این ابتکار به هدف مبارزه با انشعاب انترنت ایجاد شده، اما به "استقلال مقرراتی" هر کشور احترام می گذارد. در اعلامیه به دسترسی گروه‌های محروم به انترنت نیز تاکید شده است.

XS
SM
MD
LG