لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا پروژهٔ برق‌رسانی به شفاخانه‌های افریقا را اعلام کرد 


ایالات متحده امروز ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) ابتکار برق‌رسانی به شفاخانه‌ها در افریقا را اعلام کرد که ارزش آن به ۱۵۰ میلیون دالر می‌رسد.

واشنگتن امیدار است که با این کار به چالش کلیدی رسیدگی کند که مراقبت‌های صحی را در افریقا با مشکل مواجه کرده است.

ادارهٔ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (USAID) گفت که هدف این برنامهٔ پنج ساله فراهم‌ آوری برق و انترنت به حد اقل ۱۰ هزار مرکز صحی در سراسر جنوب صحرای اعظم افریقا است.

این پژوره که در مشارکت با سکتور خصوصی تحت نام "ایتلاف برق‌رسانی و مخابراتی صحی" تمویل شده است، بر انرژی قابل تجدید و در همراهی با تعهدات امریکا پیرامون تغییر اقلیم، متمرکز خواهد بود.

ادارهٔ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی تخمین زده است که بیش از ۱۰۰ هزار مرکز صحی در جنوب صحرای اعظم افریقا با مشکل برق دچار است.

این اداره گفته است که میلیون‌ها نفری که در تلاش دستیابی مراقبت صحی و معالجه اند به دلیل عدم دسترسی به یخچال برای مواد طبی مانند واکسین، نداشتن چراغ برای عملیات‌های عاجل و زایمان در جریان شب و سایر مشکلات مخابراتی با خطر مواجه اند.

این ابتکار همچنان سبب ایجاد اشتغال در جوامع محلی خواهد شد.

ایالات متحده در نشست امریکا-افریقا به رهبری جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده ۵۵ میلیارد دالر را برای حمایت از افریقا اعلام کرد. این کمک در مدت سه سال به افریقا صورت خواهد گرفت.

شرکت‌های خصوصی نیز تعهد کرده اند تا برای بهبودی جریان برق و دسترسی به انترنت در افریقا تلاش‌های خود را تسریع بخشند.

XS
SM
MD
LG