لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران امریکایی کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری را برای اسراییل رد کردند


نمای بیرونی کانگرس ایالات متحده (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
نمای بیرونی کانگرس ایالات متحده (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

قانونگذاران ایالات متحده روز سه شنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) به پیشنهاد مستقل کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری امریکا به اسراییل رای مخالف دادند.

منتقدان، این لایحه را به عنوان تلاش ''بدبینانه'' برای جلوگیری از تصویب طرح امنیت مرزی محکوم کردند.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان کانگرس امریکا رای‌گیری در مورد بسته کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری را پس از آن انجام دادند که مجلس سنا به رهبری دموکرات‌ها روز یکشنبه طرح دو حزبی را منتشر کردند که بخشی آن به تامین سرحدات امریکا اختصاص داده شده است.

این طرح ۱۱۸ میلیارد دالری که از سوی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده پیشنهاد شده است، نه تنها در برگیرندۀ بودجه برای تامین امنیت سرحدات ایالات متحده است، بلکه برای جنگ اوکراین و اسراییل نیز کمک فراهم می‌کند. اما این لایحه در عین زمان، سخت‌ترین محدودیت‌های مهاجرتی را نیز پیش‌بینی کرده که در چندین دههٔ اخیر، بی‌سابقه بوده است.

با اینحال، حمایت از بسته ۱۱۸ میلیارد دالری کاهش یافته است، زیرا دونالد ترمپ که برای دومین بار خود را برای کرسی قصر سفید نامزد کرده، جمهوریخواهان را زیر فشار قرار داده تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر، از دادن یک پیروزی قانونی به جو بایدن، رییس جمهور امریکا،‌ جلوگیری کنند.

مایک جانسن، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده پس از نشر طرح کمک‌های مرزی و خارجی گفت به مجردیکه این طرح به مجلس نمایندگان برسد، ''در بدو ورود می‌میرد.''

یکی از نخستین اقدامات جانسن هنگامی که در خزان سال گذشته به ریاست مجلس نمایندگان رسید،‌ این بود که طرحی را از طریق مجلس ارایه کند که بر اساس آن، ۱۴.۳ میلیارد دالر کمک برای اسراییل فراهم می‌کرد. اما این طرح شامل کاهش شدید خدمات درآمد داخلی بود که رییس جمهور جو بایدن با آن مخالفت کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG