لینک های دسترسی

Breaking News

کمک مالی ۹۰۰ میلیارد دالری به مردم امریکا تصویب شد 


کانگرس ایالات متحده لایحهٔ مالی اخیر سال را تصویب کرد که شامل بستهٔ مالی ۹۰۰ میلیارد دالری به مردم و ۱.۴ تریلیون دالری بودجهٔ سالانه حکومت است.

از این ۹۰۰ میلیارد دالر بستهٔ کمکی، به حساب بانکی اکثریت امریکایی که عاید شان کمتر از ۷۵ هزار در یک سال است، یک بار ۶۰۰ دالر واریز می‌شود. اگر عاید سالانهٔ یک فرد بیشتر از این باشد، مبلغ کمکی کاهش می‌یابد.

وزیر مالیه‌ٔ امریکا گفت که میلیون‌ها امریکایی تا هفتهٔ آینده این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

در این بسته، کمک ۲۸۴ میلیارد دالری به تجارت‌ها نیز شامل است، تا آنان بتوانند در جریان فشارهای اقتصادی ناشی از کروناویرس کارمندان شان را نگهداشته و به آنان معاش پرداخت کنند.

افرادی که به دلیل شیوع کروناویروس وظایف شان را دست داده اند،‌ برای ۱۱ هفته به گونهٔ هفته‌وار مبلغ ۳۰۰ دالر دریافت خواهند کرد.

در بستهٔ مالی برای مکاتب و پوهنتون‌ها ۸۲ میلیارد، برای سینماها ۱۵ میلیارد دالر و برای مراکز مراقبت از کودکان ۱۰ میلیارد دالر در نظر گرفته شده است.

کمک چهار میلیارد دالری به سایر کشورها برای تلاش‌های مبارزه با کووید۱۹ نیز شامل این بستهٔ مالی است.

مجلس سنا و نمایندگان کانگرس ایالات متحده شب گذشته این لایحهٔ ۵۰۰۰ صفحه‌ای را تصویب کردند.

قرار است دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به زودی این لایحه را امضا کند که پس از ماه‌ها چانی زنی میان قانونگذاران امریکایی تصویب شد.

این در حالی است که بیش از ۱۸ میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۳۱۹ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان و چک شومر، رهبر اقلیت مجلس سنا در اشاره با اقدامات بعدی گفتند که این بستهٔ مالی کمکی نخستین گام در این راستا است.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده از همکاری قانونگذاران هر دو حزب برای تصویب این بستهٔ مالی تمجید کرد.

XS
SM
MD
LG