لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و مکسیکو برای جلوگیری از مالیات گمرکی به توافق رسیدند


مقامات ایالات متحده و مکسیکو برای جلوگیری از وضع مالیات گمرکی، توانستند که بخاطر رسیدگی به موضوع مهاجرت، به یک توافق برسند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، در تویتر خود نگاشته است "خرسندم به شما اطلاع بدهم که ایالات متحدۀ امریکا با مکسیکو به یک توافق رسید".

رئیس جمهور ترمپ اضافه کرده "مالیاتی گمرکی که قرار بود به روز دوشنبه از سوی ایالات متحده بر مکسیکو تطبیق شود، بطور نا محدود به تعلیق درآورده شد".

به گفتۀ دونالد ترمپ "مکسیکو در عوض توافق کرده است که بخاطر از بین بردن جریان مهاجرت از طریق مکسیکو، و به سرحد جنوبی ما، گام های قوی بردارد".

مکسیکو توافق کرده است که بخاطر جلوگیری از ورود پناهجویان از امریکای مرکزی، هزاران سرباز گارد ملی خود را به همه نقاط سرحدی بخصوص سرحد جنوبی آنکشور با گواتیمالا، اعزام کند.

هردو کشور همچنان توافق کرده اند، آنانکه بخاطر پناهندگی از سرحد جنوبی ایالات متحده عبور میکنند، دوباره به مکسیکو رد مرز خواهند شد و تا زمان تصمیم از جانب مقامات امریکایی در مورد درخواست پناهندگی شان، در مکسیکو باقی خواهند ماند و دولت مکسیکو زمینۀ کار، خدمات صحی و سرپناه را برایشان مهیا خواهد ساخت.

براساس این توافق، کشور مکسیکو همچنان مکلف میباشد که بخاطر مهار قاچاق انسان و شبکه های قاچاقبری به شمول منابع مالی آنان، اقدامات قاطع و لازم را انجام خواهد داد.

قبل از این رئیس جمهور ترمپ هشدار داده بود که اگر مکسیکو بخاطر جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به ایالات متحده، دست به کار نشود، واشنگتن سر از تاریخ ١٠ جون (دوشنبه) بر همه کالاهای وارداتی از مکسیکو، مالیات پنج درصدی وضع خواهد کرد.

امریکا و مکسیکو برای جلوگیری از مالیات گمرکی به توافق رسیدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:17 0:00

XS
SM
MD
LG