لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: مسوول تبلیغاتی داعش در افغانستان کشته شده است


آرشیف: نظامیان امریکایی گفته اند که کشته شدن مسوول ارشد تبلیغاتی داعش در افغانستان، فعالیت های این گروه تندرو را مختل خواهد کرد
آرشیف: نظامیان امریکایی گفته اند که کشته شدن مسوول ارشد تبلیغاتی داعش در افغانستان، فعالیت های این گروه تندرو را مختل خواهد کرد

مقامات نظامی ایالات متحده روز جمعه کشته شدن جواد خان، مسوول ارشد رسانه یی گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان را تائید کردند.

نظامیان امریکایی گفته اند که جواد خان به تاریخ سوم ماه جون امسال در والسولی اچین ولایت ننگرهار در نتیجۀ حملۀ هوایی کشته شد.

جنرال جان نکلسن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفته است که "کشته شدن [جواد خان] شبکۀ داعش را مختل خواهد کرد" و در عین حال روند استخدام و سربازگیری داعش را تضعیف و در نهایت مانع حملات تندروان این گروه در سطح بین المللی خواهد شد.

آقای نکلسن همچنین گفته است که افغانستان جای امن برای تندروان داعش نخواهد بود و قوای ائتلاف در همکاری با نیرو های افغان، به حملات تهاجمی خود بر ضد داعش ادامه خواهد داد.

مقامات نظامی امریکا همچنین گفته اند که حمله هوایی مرکز رسانه یی و تبلیغاتی داعش نیز در ولسوالی اچین از بین رفته است.

مقامات امریکایی و افغان گفته اند که در نتیجۀ عملیات ضد دهشت افگنی در۱۰ ماه گذشته، چندین تن از رهبر ارشد داعش در افغانستان کشته شده اند که شامل حافظ سعید و عبدالحسیب، جانشین وی، می گردد.

XS
SM
MD
LG