لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان امریکایی واحد قوای فضایی را در کوریای جنوبی ایجاد کردند


قوای نظامی ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) یک واحد نیروی فضایی را رسماً در کوریای جنوبی ایجاد کرد، اقدامی که واشنگتن را قادر خواهد کرد تا حرکات کوریای شمالی، چین و روسیه را به گونۀ بهتر زیر نظر داشته باشد.

این واحد در پایگاه هوایی اوسان در نزدیکی شهر سیول، پایتخت کوریای جنوبی در حالی ایجاد شده است که کوریای شمالی در ماه‌های اخیر چندین میزایل بالستیکی قادر به حمل سرگلوله‌های هسته‌ای را آزمایش کرده است.

جاشوا مک‌کولین، فرمانده واحد جدید در کوریای جنوبی در مراسم گشایش این واحد نظامی ظاهراً با اشاره به کوریای شمالی گفت: "فقط در ۴۸ مایلی (۷۷ کیلومتری) مان در شمال، یک تهدید وجودی، موجود است؛ تهدیدی که باید آمادۀ جلوگیری و دفع، و اگر نیاز باشد، شکست آن باشیم."

فرماندهی فضایی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترمپ و به هدف دفاع از علایق ایالات متحده در فضا به ویژه ماهواره‌هایی که برای مقاصد ملکی، نظامی، راهیابی، استخبارات و مخابرات در فضا گردش دارند، ایجاد شد.

وزارت دفاع ایالات متحده گزارش داده است که چین و روسیه تلاش‌های گسترده‌ای را روی دست گرفته اند تا تکنالوژی‌هایی را انکشاف دهند که بتواند ماهواره‌های امریکایی را، در صورت بحران یا جنگ، مختل یا تخریب کند.

واحد نیروی فضایی ایالات متحده در کوریای جنوبی زیر امر مرکز نیروی فضایی امریکا است که ماه گذشته در چوکات قوماندانی قوای امریکایی در حوزۀ اقیانوس هند-آرام ایجاد شد.

جونگ چانگ ووک، رییس کانون فکری "مجمع مطالعات دفاعی کوریا" مستقر در شهر سیول گفت که قوای فضایی ایالات متحده به خاطری ایجاد شده است تا داشته‌های گوناگون نظارتی را زیر یک چتر گردهم آورده و آن را با روش موثر و منظم مدیریت کند.

جونگ گفت که نقش اساسی واحد قوای فضایی ایالات متحده در کوریا این است که مقادیر زیاد اطلاعات واصله از ماهواره‌های امریکایی را دریافت، تدقیق و تحلیل کند.

افزون بر این، با توجه به پیشرفت برنامۀ هسته‌ای کوریای شمالی، ایالات متحده و کوریای جنوبی تمرینات منظم نظامی شان را گسترده‌تر کرده اند تا قابلیت دفاعی شان را بیشتر تقویت کنند.

کوریای شمالی تهدید کرده است که در صورت درگیری با ایالات متحده و کوریای جنوبی، به کاربرد اسلحۀ هسته‌ای متوسل خواهد شد. از سوی دیگر قوای نظامی ایالات متحده هشدار داده است که اگر کوریای شمالی اسلحۀ هسته‌ای را استعمال کند، این کار "منجر به ختم رژیم" آن کشور خواهد شد.

XS
SM
MD
LG