لینک های دسترسی

Breaking News

‌پیلوت‌های امریکایی اشیای پرندۀ عجیب و ناشناخته را دیده اند


شماری از پیلوت‌های قوای بحری امریکا گفته اند که اشیای پرندۀ عجیب و ناشناخته را دیده اند.

روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داده است که این اشیا از تابستان ۲۰۱۴ تا مارچ ۲۰۱۵، تقریباً هر روز دیده شده است. این اشیا که بر اساس گزارش نیویارک تایمز بیش از ۹۰۰۰ متر ارتفاع گرفته می‌توانند، با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کنند.

نیویارک تایمز به نقل از راین گریوز، پیلوت جت جنگی سوپر هورنت F/A-18 نگاشته است که این مشاهدات به کانگرس و وزارت دفاع امریکا گزارش داده شده است.

آقای گریوز که یک دهه است به صفت پیلوت در صفوف قوای بحری امریکا خدمت می‌کند، به روزنامۀ نیویارک تایمز گفته است "این اشیا تقریباً تمام روز، تا ۱۲ ساعت، در آسمان بودند. نگه داشتن یک طیاره در هوا انرژی قابل توجهی می خواهد و آنچه را مشاهده کردیم، خلاف انتظار بود."

جوزف گرادیشر، سخنگوی قوای بحری امریکا گفته است "گزارش های مختلف متعددی دریافت کردیم که برخی از آنها احتمالاً پهپادهای تجاری بودند. ولی در موارد دیگر نمی دانیم چه کسی مسوول است. اطلاعات کافی برای شناسایی این اشیای پرنده نداریم".

دنی اکوین، پیلوت دیگر جنگنده‌های سوپر هورنت که دوبار با این اشیای عجیب و ناشناخته روبرو شده است به روزنامۀ نیویارک تایمز گفت "مردم دهه‌ها است که هنگام پرواز با طیاره‌های نظامی اشیای عجیب دیده اند".

به گفته آقای اکوین، این اشیای پرنده در ارتفاع ۹ کیلومتری، ۶ کیلومتری، حتی در سطح دریا به چشم می خورند و می توانند سرعت‌شان را کم و زیاد کنند و حتا ناگهان مافوق صوت، سرعت بگیرند.

سرعت بلند، توقف طولانی در هوا و تغییر جهت دادن ناگهانی این اشیا، به گفتۀ آقای گریوز، چیزی نیست که یک انسان پیلوت قادر به انجام آن باشد.

وقتی از این پیلوت‌ها پرسیده شده است که فکر می کنند این اشیا چه اند، از گرفتن نام مشخص، حدس زدن و نظر دادن در مورد آن امتناع کردند.

هنوز این اشیای پرنده مرموز شناسایی نشده اند، ولی از ماه مارچ ۲۰۱۵ به بعد فعالیت آنها کمرنگ شده است.

XS
SM
MD
LG