لینک های دسترسی

Breaking News

تاخیر در نهایی شدن استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان


قرار بود استراتیژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان در اواسط ماه جولای اعلام شود.
قرار بود استراتیژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان در اواسط ماه جولای اعلام شود.

یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده به صدای امریکا گفت که استراتیژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان طی چند هفته آینده نهایی و اعلام می گردد.

دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده نیز از تاخیر در مورد اعلام این استراتیژی خبر داد و گفت: "انتظار ندارم که کدام تصمیمی در این مورد در هفته جاری گرفته شود."

این در حالیست که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده پیش از این به اعضای کانگرس کشورش گفته بود که این استراتیژی در اواسط ماه جولای به کانگرس فرستاده خواهد شد.

از جانب دیگر، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه به پرسش یک خبرنگار مبنی بر امکان اعزام نیرو های بیشتر امریکایی به افغانستان پاسخ روشن نداد و فقط گفت: "خواهیم دید."

آقای ترمپ این مطلب را هنگام بازدید از وزارت دفاع کشورش بیان کرد.

در این بازدید مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترمپ، جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، ریکس تیلرسن، وزیر خارجه آن کشور و همچنین جنرال جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی نیرو های امریکایی نیز حضور داشتند.

مقام های وزارت دفاع ایالات متحده گفتند که در این دیدار به آقای ترمپ در مورد وضعیت امنیت جهانی معلومات داده شد.

این مقام ها افزودند که رئیس جمهور ترمپ در مورد عملیات های مبارزه با داعش در عراق، سوریه و افغانستان نیز معلومات حاصل کرد.

بازدید دونالد ترمپ از مقر وزارت دفاع ایالات متحده یک روز پس از آن صورت گرفت که آقای ترمپ اعضای تیم امنیت ملی خود را برای بحث در مورد استراتیژی واشنگتن در قبال آسیای جنوبی به قصر سفید فرا خوانده بود.

اختلاف مقام های امریکایی روی استراتیژی افغانستان

مقام های امریکایی گفته اند که اعضای تیم امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ روی مسئله چگونگی آوردن ثبات در افغانستان اختلاف نظر دارند.

به گفته این مقام ها، وزیر دفاع ایالات متحده و جنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آن کشور موافق خواست جنرال جان نیکلسن مبنی بر افزایش نیرو های امریکایی در افغانستان می باشند.

جنرال نیکلسن، قوماندان نیرو های ناتو و امریکایی در افغانستان گفته بود که افزایش نیرو های نظامی در افغانستان باید بخش از استراتیژی جدید واشنگتن باشد.

اما بر اساس برخی گزارش ها، استیف بنن، یکی از مقام های ارشد قصر سفید مخالف اعزام نیرو های بیشتر امریکایی در افغانستان بوده و می خواهد حضور نظامی امریکا در جهان کاهش یابد.

XS
SM
MD
LG