لینک های دسترسی

Breaking News

کمک ۶۱ میلیون دالری ایالات متحده به نیازمندان افغان


وزارت خارجۀ ایالات متحده امریکا اعلام کرد که برای رسیدگی به نیازهای بیجاشدگان، عودت‌کنندگان و کسانی که از حوادث طبیعی متضرر شده اند، بیش از ۶۱ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که جنگ جاری و اغلب رویدادهای طبیعی، مردم را مجبور می‌سازد که از خانه‌های شان آواره شوند و این مسأله سبب نیازمندی‌های بیشتر انسانی در سراسر افغانستان می‌شود.

وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است: "این کمک مالی جدید کمک‌های غذایی اضطراری، خدمات تغذیه، بسته‌های صحی، آب آشامیدنی سالم، دسترسی به تشناب‌ها و حفاظت از مردم در مناطق آسیب دیده افغانستان را به شمول عودت‌کنندگان که در ادغام با جامعه با چالش روبرو اند، فراهم می‌کند".

ایالات متحده امریکا، بزرگترین کمک‌کننده مساعدت‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است که با این کمک مالی جدید، بیش از ۲۹۳ میلیون دالر را از سال ۲۰۱۸ به افغانستان کمک کرده است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان با استقبال از این کمک مالی امریکا در صفحۀ توییترش نوشته است که افغانستان متعهد است تا تمام این کمک‌ها با پاسخگویی مصرف شود.

این کمک‌ها در حالی است که سیلاب‌های موسومی در برخی ولایات افغانستان، مردم را متضرر ساخته است.

آمار دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) نشان می‌دهد که تنها سیلاب‌های ماه روان میلادی، نزدیک به ۱۲۳هزار افغان را در ۱۴ ولایت متضرر کرده و نیاز به کمک دارند.

XS
SM
MD
LG