لینک های دسترسی

Breaking News

نیویارک در مقابله با کروناویروس به یک میلیون کارمند صحی نیاز دارد


مقام‌های صحی ایالات متحدۀ امریکا گفته اند که برای مقابله با گسترش کروناویروس در ایالت نیویارک که محراق این ویروس در امریکا است، به حدود یک میلیون کارمند صحی نیاز است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز امریکا ارایه کرده است، تا صبح سه شنبه ۳۱ مارچ (۱۲ حمل) حدود ۱۶۵ هزار نفر در ایالات متحده به بیماری ناشی از کروناویروس مبتلا شده و ۳۱۷۰ نفر دیگر در اثر این بیماری جان باخته اند.

اندرو کوامو، والی نیویارک گفته است که برای مبارزه با همه‌گیری کروناویروس در آن ایالت که تا صبح سه شنبه ۳۱ مارچ بیش از ۶۷ هزار را مبتلا کرده و جان بیش از ۱۳۴۰ نفر دیگر را گرفته است، به یک میلیون داکتر و کارمند صحی نیاز است.

آقای کوامو گفته است که دیگر ایالت‌های امریکا نیز با تجربه از نیویارک باید برای رسیدگی به چنین وضعیتی آماده باشند.

با گسترش سریع کروناویروس در نیویارک، حدود ۸۰ هزار داکتر، نرس و کارمند صحی بازنشسته در آن ایالت حاضر شده اند که داوطلبانه به وظیفه برگشته و به بیماران کمک کنند.

در همین حال، قوای بحری ایالات متحده یک شفاخانۀ سیار ۱۰۰۰ بستری را نیز به ایالت نیویارک انتقال داده است.

مقام‌ها در ایالت کالیفورنیا که با ۷۴۰۰ مبتلا و حدود ۱۵۰ مرگ و میر ناشی از کروناویروس، پس از نیویارک و نیوجرسی، سومین ایالت آسیب‌دیده از این همه‌گیری در امریکا است، نیز درخواست شمار بیشتر کارمندان صحی را کرده اند.

کارشناسان صحی گفته اند که اگر سرایت و تلفات کروناویروس در ایالات متحده به همین منوال ادامه یابد، به زودی امریکا بیشترین میزان تلفات ناشی از این ویروس را خواهد داشت.

تا کنون در ۳۳ ایالت امریکا به شمول ویرجینیا و شهر واشنگتن دی سی به مردم دستور داده شده است که در خانه‌های خود بمانند و از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند.

XS
SM
MD
LG