لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: تعزیرات بزرگ بر کوریای شمالی وضع خواهد شد


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به آزمایش تازۀ میزایل بالستیک کوریای شمالی، از وضع "تعزیرات بزرگ" بر پیونگ یانگ خبر داده است.

سارا سندرز، سخنگوی قصر سفید بدون ارایۀ جزئیات در این مورد گفت "ایالات متحده می خواهد هر آنچه در توان دارد حد اکثر فشار را بر پیونگ یانگ وارد آورد".

اما وزارت خارجۀ ایالات متحده می گوید که "یک سطح جدید" از محدودیت های بحری را بر کوریای شمالی وضع می کند.

اکنون این سوال بر می خیزد که آیا اعمال فشار و وضع تعزیرات بر کوریای شمالی می تواند در جلوگیری از آزمایش های آیندۀ میزایل های قاره پیما توسط پیونگ یانگ موثر باشد یا خیر؟

خانم سندرز روز چهارشنبه گفت "ما این راهکار را در هر شیوۀ ممکن انجام می دهیم؛ از راه دیپلوماتیک، اقتصادی و کار با شرکا و متحدین ما و از آنان خواهیم خواست تا گام پیش نهاده و در این عرصه اقدامات بیشتری انجام دهند".

دونالدترمپ، در پیام تویتر خود نگاشته است که در صحبت تیلفونی روز چهارشنبه اش با شی چینگ پینگ، همتای چینایی اش، در بارۀ "اقدامات تحریک آمیز" کوریای شمالی صحبت کرده است.

آقای ترمپ یکبار دیگر تعهد کرده است که "به وضعیت رسیدگی خواهد شد" اما در این باره جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

قصرسفید نگاشته است که در این صحبت تیلفونی رئیس جمهور ترمپ "بر عزم و ارادۀ ایالات متحده برای دفاع از این کشور و متحدین آن در برابر تهدید رو به افزایش رژیم کوریای شمالی تاکید کرده است".

در اعلامیۀ قصرسفید آمده است که رئیس جمهور ترمپ خواستار افزایش فشار بیجینگ بر پیونگ یانگ برای توقف برنامه میزایل و هسته‌ یی آن کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از قصر سفید، آقای ترمپ در گفتگو با شی جینگ پینگ "تاکید کرد که چین لازم است همه اهرم‌های فشاری را که در اختیار دارد برای متقاعد کردن کوریای شمالی به توقف تحریک‌هایش و بازگشت به مسیر خلع سلاح اتمی به کار گیرد."

این درحالیست که ایالات متحده در نشست شورای امنیت ملل متحد از آن شورا خواست تا در بارۀ آزمایش تازۀ میزایل قاره پیمای کوریای شمالی نشستی را برگزار کند.

کوریای شمالی روز سه شنبه ۲۸نوامبر با شلیک یک میزایل جدید قاره پیما، یکبار دیگر انتقادات جامعۀ جهانی به ویژه ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی را برانگیخت.

XS
SM
MD
LG