لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده از سربازان کشته شدۀ امریکایی یادبود به عمل می‌آرد


روز یادبود از سال ۱۸۶۵ به اینسو در ایالات متحده تجلیل می‌شود
روز یادبود از سال ۱۸۶۵ به اینسو در ایالات متحده تجلیل می‌شود

مردم ایالات متحدۀ امریکا روز دوشنبه ۲۹ میدر سرتاسر این کشور زیر نام "روز یادبود" از سربازان کشته شدۀ امریکایی یادبود به عمل می‌آرند.

روز یادبود که مصادف با آخرین دوشنبه ماه می می باشد، به گونۀ غیر رسمی، به عنوان روز نخست تابستان در بین اکثر امریکاییان رقم خورده است. اما انگیزۀ اصلی تجلیل از این روز، همانا احترام گذاشتن به کسانی است که در جریان خدمت نظامی در طول تاریخ ایالات متحده جان باخته اند.

قرار است دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، امروز در آرامگاه ملی آرلینگتن در نزدیکی قصر سفید با گذاشتن اکلیل گل بر آرامگاه سپاهی گمنام در این مراسم شرکت کند.

فعالان مربوط به سازمان "رولینگ تندر" نیز در این روز بر آبدۀ جنگ جهانی دوم و بنای یادبود از سربازان امریکایی شامل در جنگ ویتنام اکلیل گل خواهند گذاشت.

سازمان رولینگ تندر متشکل از فعالانی است که در دفاع از اسیران جنگی و سربازان گم شده در جنگ فعالیت دارند. فعالان این سازمان سوار بر موترسایکل در واشنگتن دی سی گشت خواهند زد.

فعالان سازمان "سربازان پیشین برای صلح" نیز امروز در مراسم یادبود در واشنگتن شرکت کرده و مخالفت شان را با طرح بودجۀ رئیس جمهور ترمپ، به شمول ۵۴ میلیارد دالر افزایش درمصارف دفاعی، ابراز خواهند داشت.

روز یادبود در ایالات متحده از سال ۱۸۶۵ به اینسو، درست پس از پایان جنگ داخلی در این کشور تجلیل می‌شود. در نخستین روز یادبود گروهی از بردگان پیشین از سربازان کشته شده در جنگ یادبود به عمل آوردند.

گروه یاد شده اجساد بیش از ۲۵۰ سرباز کشته شده در جنگ داخلی میان شمال و جنوب ایالات متحده را از یک گور دسته جمعی در زندان شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی بیرون کشیده و با ترتیب و تشریفات درست آنان را دوباره به خاک سپردند.

برای ۵۰ سال نخست، در این روز از سربازان امریکایی که در جنگ داخلی این کشور کشته شده بودند، یادبود به عمل می‌آمد، اما پس از جنگ جهانی دوم، در روز یادبود از همه سربازان امریکایی که در هر جنگی کشته شده بودند، یادبود به عمل می‌آید.

XS
SM
MD
LG