لینک های دسترسی

Breaking News

رویترز: امریکا علاقمند ادامۀ کار با محب نیست


خبرگزاری رویترز گزارش داده است که پس از این، ایالات متحده نمی‎‌خواهد با حمدالله محب، به عنوان مشاور شورای امنیت ملی افغانستان کار کند.

رویترز این گزارش را به نقل از چهار منبع آگاه در دولت امریکا نشر کرده و گفته است که دیوید هیل، معاون وزارت خارجه امریکا در امور خارجی، در تماس تیلفونی با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، گفته است که پس از این، مقام‌های ملکی و نظامی ایالات متحده، علاقمند همکاری با آقای محب نیستند.

در این گزارش به نقل از یک مقام پیشین افغان آمده: "هیل به غنی تماس گرفته و برایش گفته است که پس از این محب در واشنگتن استقبال نخواهد شد و ایالات متحده نمی‌خواهد با وی در کابل و یا واشنگتن سروکار داشته باشد".

همچنان این مقام پیشین افغان گفته که واشگنتن از غنی خواستار برکناری آقای محب شده است.

سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان حاضر به صحبت در این مورد نشدند.

روابط ایالات متحده با حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان پس از آن تیره شد که وی در جریان سفرش به ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری گفت که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، به دنبال به "حاشیه راندن و مشروعیت‌زادیی" حکومت افغانستان و "مشروعیت بخشیدن" به طالبان است.

آقای محب گفته بود که آقای خلیلزاد در پی کسب "منفعت شخصی" است.

پس از این اظهارات آقای محب، وزارت خارجه ایالات متحده گفت که وی را احضار کرده و اظهارات وی در مورد زلمی خلیلزاد را رد کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده حمله به خلیلزاد را حمله به وزارت خارجه امریکا خواند.

XS
SM
MD
LG