لینک های دسترسی

Breaking News

نظرسنجی‌ها: رای دهندگان به نامزدی دوباره جو بایدن به خاطر کهولت سن‌اش علاقه ندارند


نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد امريكاییان به اين باورند كه بایدن نباید در انتخابات ریاست جمهوری دوباره نامزد شود.
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد امريكاییان به اين باورند كه بایدن نباید در انتخابات ریاست جمهوری دوباره نامزد شود.

نظرسنجی‌های مختلف در ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد که رای‌دهندگان امریکایی در انتخابات رياست جمهورى پیش رو به شمول بخشی عمدهٔ از دموکرات‌ها نمی‌خواهند که جو بایدن، رییس جمهور برحال امریکا، دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری شود. آنها سن او را یکی از دلایل اصلی عدم حمايت شان از جو بایدن عنوان می كنند.

با این حال ریيس جمهور بايدن تقریباً مطمین است که او نامزد مورد حمایت دموکرات‌ها خواهد بود و به نظر می‌رسد که حزب‌اش شک چندانی در پیروز شدن مجدد او ندارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد امريكایی‌ها به اين باورند كه بایدن نباید در انتخابات ریاست جمهوری دوباره نامزد شود.

در بين اين آمار ۵۱ درصد از دموکرات‌ها شامل اند. حدود نیمی از آنها سن او را دلیل عدم حمايت‌شان از بایدن ذکر می کنند.

اودیری فردیک، باشنده ایالت اوهایوی امریکا، می گوید "رییس جمهور بایدن برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری خیلی مسن است. و پيامم به رييس جمهور بايدن اين است كه حالا سن و سال از تو گذشته بنشین و آرام باش، بازنشسته شو."

بایدن اکنون ۸۰ ساله است و در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد. جو بایدن گفته است که او به دیدگاه مردم احترام دارد و خوب است كه نگاه دقیقی به آن داشته باشند.

او افزوده است که "من هم به اين موضوع نگاه دقیقی خواهم داشت. قبل از اینکه به نامزد شدنم تصميم بگیرم به دقت به آن فكر کردم و احساس خوبی دارم. من از دیدگاه‌های مردم خوشحال استم."

بایدن از رای ‌دهندگان می خواهد بیشتر روی کارنامهٔ او در بهبودی وضعیت همه‌‌گیری بیماری کووید-۱۹، اشتغالزایی و دستاوردهای قانونی تمرکز کنند.

رییس جمهور بایدن می داند که بدون حضور هیچ رقیب جدی دموکرات او برنده نامزدی حزبش خواهد برد.

اما چرا دموکرات ها معتقدند بایدن بهترین كانديد آنها است؟ یک پاسخ مطرح این است که او به عنوان یک نامزد چپ‌گرای میانه رو بیشترین احتمال را برای تقاضای نامزدی در انتخابات دارد.

برخی مردم معتقدند که بايدن نسبت به نامزدان جمهوریخواه برتری خواهد داشت به ویژه در مقايسه به دونالد ترمپ ۷۶ ساله که با اتهامات جرمى روبرو است یا در مقایسه به ران دیسانتیس والى ۴۴ ساله ايالت فلوریدا.

جولی راجینسکی، استراتژیست دموکرات می‌گوید که حزب جمهوریخواه آن‌ قدر به طرف راست‌گرایی منحرف شده است و پایگاه آن‌ چنان مایل به راست‌گرایی است که راهی وجود ندارد که یک میانه‌رو جمهوریخواه برندهٔ انتخابات مقدماتی آن حزب شود و در نهایت در انتخابات پیشرو پیروز شود.

راجینسکی می افزاید "آنها [کاندیدان جمهوریخواه] برای کسب نامزدی باید به راست‌گراترین عوام‌گراترین دیدگاه‌‌های حزب متوسل شوند. و این فقط یک شيوه پایدار برای انتخابات ماه نومبر برای پیروزی در انتخابات عمومی نیست."

اما تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا ۱۸ ماه دیگر باقی مانده است و تا آن زمان ممکن است خیلی اتفاق ها بیافتد.

XS
SM
MD
LG