لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: به عراقی ها تسلیحات اضافی فراهم کردیم


اوباما از ایجاد یک ستراتیژی مشترک علیه داعش خبر داد
اوباما از ایجاد یک ستراتیژی مشترک علیه داعش خبر داد

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده از فراهم آوری تسلیحات اضافی به نیروهای عراقی، تداوم کمک های بشری و کار روی ایجاد یک ستراتیژی بین المللی در مقابل داعش خبر داد.

او افزود:"ما به گونۀ فوری به نیروهای امنیتی عراقی بشمول نیروهای کُردی که در خط مقدم جبهه میجنگند، تسلیحات و معاونت های اضافی را فراهم کردیم. امروز با حمایت ما (ایالات متحده) نیروهای عراقی توانستند بزرگترین بند برق در نزدیکی شهر موصل را دوباره تصرف کنند که ماه گذشته به تصرف دهشت افگنان در آمده بود.

آقای اوباما در اشاره به تصرف بند برق موصل گفت که این پیروزی میرساند که نیروهای عراقی و کُردی میتوانند در کنار هم در مقابل داعش مبارزه کنند. و اگر آنان به همین منوال به مبارزات شان ادامه دهند، حمایت های قوی متداوم ایالات متحده را با خود خواهند داشت.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده گفت که اردوی این کشور به حملات محدود هوایی برای حفظ تأسیسات و کارمندان امریکایی در عراق و فراهم آوری کمک های بشری ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ایالات متحده به روز دوشنبه گفت که در جریان ۱۱روز گذشته حملات هوایی ایالات متحده، جلو پیشرفت گروه تندرو دولت اسلامی عراق و شام را در شهر اربیل گرفته و دهشت افگنان را عقب زده است.

تداوم کمک های بشری

در کنار کمک های نظامی، رئیس جمهور اوباما گفت که برای نیازمندان عراقی که در اثر خشونت های گروه تندرو دولت اسلامی عراق و شام مجبور به ترک منازل شان شده اند، در پی ایجاد یک ائتلاف بین المللی میباشد تا به بحران بشری در شمال عراق نیز رسیدگی شود.

رئیس جمهور اوباما گفت که با وجود آنکه با کمک ایالات متحده هزاران ایزدی توانستند از ساحۀ سنجار فرار کنند، صد ها هزار عراقی به دلیل خشونت های گروه دولت اسلامی عراق و شام، منازل شان را ترک نموده و یک تعداد زیادی دیگر هنوز هم با خطر مواجه اند.

او علاوه کرد:" ایالات متحده با حکومت عراق و شرکای خویش مانند، بریتانیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و آسترالیا کار خواهد کرد تا آب و مواد غذایی با به نیازمندان رسانیده و کمک های دراز مدت را به افرادی برساند که از منازل شان رانده شده اند."

اقدام مشترک علیه داعش

آقای اوباما از دگرگون کردن وضعیت بر داعش نیز اشاره کرد گفت که این گروه تمام عراقی ها و منطقه را تهدید میکند.

او گفت "با شرکای بین المللی خویش بر یک ستراتیژی دراز مدت کار خواهیم کرد تا وضعیت را بر داعش - با حمایت از حکومت عراق و کار با شرکای کلیدی خویش در منطقه و فراتر از آن - دگرگون سازیم."

او افزود که حیدر العبادی، صدر اعظم جدید عراق باید در چند هفتۀ آیندۀ یک حکومت جدید و همه شمول عراقی را تشکل دهد.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که با حکومت جدید، عراقی خواهند توانست کشور شان را در مقابل تهدید داعش متحد سازند در غیر آن افراطگرایان مانند داعش خواهند توانست آن کشور را مورد حمله قرار دهند.

او افزود که به این ترتیب عراقی ها خواهند توانست نه تنها حمایت متداوم ایالات متحده بلکه از سایر کشور های جهان را کسب کنند.

XS
SM
MD
LG