لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجه امریکا تحریمات چین را محکوم کرد 


وزارت خارجه ایالات متحده امریکا اقدام چین برای وضع تحریمات بر مقامات امریکایی را محکوم کرده و آن را عمل "بی‌اساس" خوانده است.

چین روز گذشته اعلام کرد که در پاسخ به تحریمات امریکا، بر رییس و معاون کمیسیون امور آزادی بین المللی ادیان ایالات متحده تعزیرات وضع کرده است.

این مقامات امریکایی از مسافرت به چین،‌ هانگ کانگ و ماکاو منع شده و پس از این هیچ گونه داد و ستدی با ادارات مالی چین نخواهند داشت.

در اعلامیهٔ‌ وزارت خارجه امریکا آمده است: "تلاش‌های بیجینگ برای ترساندن و خاموش کردن افرادی که طرفدار حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی انسان‌ها اند، تنها منجر به جلب توجه بیشتر بین‌المللی به نسل‌کشی جاری و جرایم علیه بشریت در شین‌ژیانگ خواهد شد."

اخیرا در اعتراض به برخورد چین با اقلیت مسلمان اویغور، بسیاری از متحدان غربی و اروپایی، به شمول کانادا،‌ بریتانیا و اتحادیه اروپا مقامات دولت چین را تحریم کردند.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که اقدامات این کشور برای تحریم چین در همبستگی با متحدانش انجام شده است.

در اعلامیه آمده: "شرکا و همکاران ما در سراسر جهان از چین می‌خواهند تا به نقض حقوق بشر و بدرفتاری با مسلمانان اویغور و اعضای گروه‌های اقلیت مذهبی و قومی در شین‌ژیانگ پایان داده و کسانی را که خودسرانه بازداشت کرده اند، آزاد کنند. "

فعالان حقوق بشر و سازمان ملل متحد می‌گویند که دولت چین حدود یک میلیون مسلمان اویغور را در بازداشتگاه‌های کار اجباری نگه داشته و با آن‌ها بدرفتاری می‌کند.

دولت چین اما این اتهامات را تکذیب کرده و این بازداشتگاه‌ها را "مراکز آموزش حرفه‌ای" می‌خوانند که به گفته آنان، هدف آن مقابله با افراط‌گرایی و گرایش‌های جدایی‌طلبانه است.

XS
SM
MD
LG