لینک های دسترسی

Breaking News

تغیر میزان محبوبیت نامزدان جمهوریخواه در انتخابات امریکا


از راست به چپ دانلد رمپ، بن کارسن و سکات واکر نامزدان حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری
از راست به چپ دانلد رمپ، بن کارسن و سکات واکر نامزدان حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری

نظر سنجی که به صورت مشترک توسط روزنامه نیویارک تایمز و شبکه خبری CBS از نهم تا سیزدهم سپتمبر انجام شد، نشان می دهد که دونلد ترمپ – میلیاردر امریکایی، با ۲۷ در صد میزان محبوبیت در صدر فهرست قرار دارد در حالیکه میزان محبوبیت بن کارسن، جراح متقاعد به ۲۳ در صد افزایش یافته و در مقایسه به نظر سنجی قبلی که در ماه اگست انجام شد، شش در صد بلند رفته است.

آقای ترمپ روز دوشنبه حین سخنرانی در شهر دالاس ایالت تکزاس، در برابر جمعیت عظیمی از امریکایی های لاتین به سخنان تند خویش در مورد مهاجرت همچنان ادامه داد.

این نامزد پیشتاز جمهوریخواه گفت" باید دیوار (با مکسیکو) را اعمار کنیم. دیوار موثر می افتد. فقط به اسراییل بروید و از آنان بپرسید که دیوار شما چگونه کار می دهد؟ دیوار موثر می افتد."

دانلد ترمپ مالک کاروبار ملکیت ها می خواهد در سرحد با مکسیکو دیوار اعمار شود تا از دخول مهاجران غیرقانونی ازین کشور به ایالات متحده جلوگیری کند.

او همچنان تجویز می کند تا تمام مهاجران غیرقانونی که اسناد ندارند از کشور خارج ساخته شوند. در دالاس مخالفان او درخارج از محل سخنرانی وی، جاییکه این پیامش را میرسانید دست به مظاهره زدند.

مخالفت با مهاجر ستیزی جمهوریخواهان

آنان با سردادن شعار ها می گفتند "او بسیاری از ما را از هم جدا می کند. او بسیاری از امریکاییان را از هم جدا میکند. ما به آن نیازی نداریم تا چنین کاری را انجام بدهیم. ما اکنون به جدایی نیازی نداریم."

اما بن کارسن به این نوع رای دهندگان می گوید که همه گان نیاز ندارد به این گفته ها باور کند، "ما به نفرت افگنان اجازه دادیم درمیان جامعه ما نفاق بیفگند و مسایل را به نفع خویش بچرخانند. آنها می کوشند ما باورکنیم که وقتی باهم روی یک موضوع اختلاف نظرداریم گویا که دشمن همدیگر هستیم."

کارلی فیورینا، رئیس پیشین کمپنی هولیت پیکرد نیز در نظرسنجی ها آرای بیشتری را کسب کرده است. همین طور جان کاسیچ والی اوهایو نیز کمی پیشی گرفته است.

اما جب بش، والی اسبق فلوریدا که یک وقتی محبوب حزب جمهوریخواه دانسته می شد، در نظرسنجی اخیرمقام سوم را که از دیگران فاصله زیادی دارد از آن خود کرده است. سایر سیاستمداران جمهوریخواه ازین بهتر نبوده اند.

حمایت از نامزدانی که مسلک های دیگردارند وانمود می کند که مردم از سیاستمداران سنتی دلگیرشده اند. ازین سبب دانلد ترمپ ازین حالت بهره برداری می کند و وعده می دهد تا تغیرات کلی را در سیاست ایالات متحده به میان بیاورد.

درحال حاضرشخصیت نمادین وی به او نفع رسانیده است. اما رقبای ترمپ می گویند که لاف و گزافهای او واقعیت ندارد.

هلری کلنتن زمانی که روز دوشنبه در ایووا به مبارزات انتخاباتی خویش پرداخته بود او را مورد تمسخر قرارداد "گوش کنید، ضرور نیست چیزی به شما بگویم. وقتی به آنجا رسیدم، صلح درهمه جا برقرار خواهد شد. رفاهیت از درو دیوار تان خواهد بارید. به عصر جدیدی داخل خواهیم شد."

در حالیکه نامزدان ریاست جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه برای دومین بار در مناظره شرکت می کنند، نامزدان حزب دموکرات قرار است در ماه اکتوبر نخستین مناظره خویش را برای انتخابات ۲۰۱۶ دایر کنند.

XS
SM
MD
LG