لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده بر نهادهای مالی حماس تحریم وضع کرد


ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) بر نهادهای مالی گروه حماس تحریم وضع کرد تا تمویل حملات این گروه را بر اسراییل مختل کند.

تحریم‌های ایالات متحده یک تسهیل کنندۀ مالی مرتبط به ایران و یک صرافی مستقر در غزه و نه فرد وابسته به حماس را هدف قرار داده است.

وزارت مالیۀ ایالات متحده گفت که برخی از نهادهای حماس که هدف این تحریم‌ها قرار گرفته اند در سودان، ترکیه، الجزایر و قطر مستقر اند.

این تحریم‌ها درست در زمانی وضع شده است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، برای تجدید تعهد امریکا برای حمایت از اسراییل در پی حملۀ حماس، به تل ابیب سفر کرده است.

جنیت یلن، وزیر مالیۀ ایالات متحده با نشر بیانیه‌ای گفت: "در پی قتل عام ظالمانه و ناشایست غیرنظامیان اسراییلی به شمول کودکان، ایالات متحده برای هدف قرار دادن تمویل کنندگان و تسهیل کنندگان مالی حماس فوری و قاطعانه عمل می‌کند."

حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد که افزون بر کشتن ۱۴۰۰ نفر به شمول غیرنظامیان، حدود ۲۰۰ نفر دیگر به شمول شهروندان خارجی را گروگان گرفت. اسراییل نیز به تلافی از این حمله، حملات هوایی را بر غزه آغاز کرد که تا روز سه شنبه ۳۰۰۰ کشته برجاگذاشته بود.

اما با انفجار اخیر در شفاخانۀ غزه که کم و بیش ۵۰۰ کشته برجاگذاشته است، شمار تلفات فلسطینیان که بیشتر آنان غیرنظامیان و بیش از یک سوم آن کودکان اند، از مرز ۳۵۰۰ نفر گذشته است.

وزیر مالیۀ ایالات متحده گفت: "همچنین به اتخاذ همه اقدامات لازمی ادامه می‌دهیم تا تروریستان حماس نتوانند سر بلند کنند و با استفاده از پول مرتکب قساوت شده و مردم اسراییل را مرعوب کنند."

وزارت خارجۀ ایالات متحده نیز در اعلامیه‌ای در مورد این تحریم‌ها گفته است که امریکا در این "برهۀ اندوه‌بار" از مردم اسراییل حمایت خلل‌ناپذیر می‌کند.

در اعلامیۀ وزارت خارجۀ امریکا آمده است که هدف این تحریم‌ها "تروریستان حماس" و شبکه‌های حامی آن اند، نه مردم فلسطین. در اعلامیه آمده است: "ایالات متحده در به کار گیری همه ابزار دست داشته برای مختل کردن فعالیت تروریسی حماس، تاخیر نخواهد کرد."

وزارت خارجۀ ایالات متحده همچنان تاکید کرده است که حماس باید هرچه زودتر گروگان‌ها را رها کند.

این تحریم‌ها تمام دارایی‌های حماس را که در ایالات متحده نگهداری می‌شود منجمد کرده و تشبثات امریکایی را از مراوده با این گروه باز می‌دارد.

ایالات متحده گروه حماس را به صفت سازمان تروریستی می‌شناسد.

گروه

XS
SM
MD
LG