لینک های دسترسی

Breaking News

تعزیرات جدید امریکا صنعت نفت ایران را هدف می گیرد


اداره رئیس جمهور ترمپ، فردا دوشنبه، سلسله تعزیرات جدید را بر ایران انفاذ خواهد کرد که هدف آن مهم ترین منبع درآمد ایران یعنی نفت خواهد بود.

مقام های امریکایی واضح ساخته اند که ممکن انعطاف پذیری برای برخی از کشورها روی وارد نمودن نفت ایران، مد نظر گرفته شود.

رئیس جمهور ترمپ وقتی که از توافق هسته ای با ایران خارج شد بلند ترین سطح تعزیرات اقتصادی را بر ایران وعده کرد و گفت که این کار بر آنها تاثیر جدیدی خواهد گذاشت.

دونالد ترمپ و همکارانش در خصوص ترک توافق هسته ایی ایران با قدرت های جهان در سال ۲۰۱۵ گفت که اعمال دوباره مجازات اقتصادی بر ایران به حیث بخشی از کمپاین "فشار اعظمی" برای مجبور ساختن یک تغییر در محدوده وسیع رفتار ایرانیان است.

دونالد ترمپ گفت "در خصوص توافق هسته ای ایران، من صادقانه بگویم که من به خاطری از آن خارج شدم که مسئله هسته ای اولویت اول برایم است. اما در خصوص معامله ایران، فکر می کنم ایران اکنون کشور متفاوتی است نسبت به سه یا چهار ماه قبل است."

کشورهای اروپایی امضا کننده توافق هسته یی هنوز هم به این موافقتنامه متعهد استند و به زودی میکانیزمی را به نام «وسیله مقصود ویژه» با هدف اجتناب از سیستم مالی امریکا به راه خواهد انداخت که از میانجیگری اتحادیه اروپا برای انجام تجارت با ایران استفاده می شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز امروز گفت که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده برای شکست دادن ایران "بسیار کوچک" است.

در همین حال، جنرال محمد علی جعفری، فرمانده ارشد نیروی سپاه انقلاب اسلامی ایران امروز گفت که تهران در مقابل جنگ روانی و تعزیرات بر بخش حیاتی نفتی آن کشور مقاومت خواهد کرد.

جنرال جعفری گفت "دسیسه های امریکا و پلان های تعزیرات اقتصادی شان، تحریم ها بر ایران، با مقاومت دوامدار مردم شکست خواهد خورد."

اما این تعزیرات تا به حال تاثیراتی را بر وضعیت مردم و بازار اقتصادی ایران گذاشته است که شامل کاهش هفتاد درصدی ارزش پول ایران در معاملات با اسعار خارجی می باشد.

ایران از قبل در مشکل بحران اقتصادی قرار داشت، و شاهد اعتراضات پراگنده در ماه های اخیر درحالی بود که مقام های ایرانی تلاش کرده اند این تحریم ها و تاثیرات آن را کم اهمیت جلوه دهند.

XS
SM
MD
LG