لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: در یک روز ۲.۴۵ میلیون مسافر از طریق پرواز ها سفر کردند


مقامات اداره امنیت حمل و نقل امریکا روز شنبه ۲۵ جون ( ۴ سرطان) گفتند که این اداره روز جمعه نزدیک به ۲.۴۵ میلیون مسافر را از طریق میدان های هوایی ایالات متحده بررسی و تفتیش کرد که این رقم بالاترین میزان مسافران از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی می باشد.

اما این شمار مسافران پرواز ها در ایالات متحده در مقایسه با عین روز سال ۲۰۱۹ میلادی اندکی کمتر بود. در عین روز سال ۲۰۱۹،‌ مجموعاََ ۲.۷۳ میلیون سفر در سراسر امریکا از طریق طیاره پرواز کردند. به اساس ویب سایت Flightaware که یک شرکت چندین ملتی امریکا است،‌ باوجود مشکلاتی کارمندان مسلکی و آب و هوا،‌ ترافیک هوایی روز جمعه در سطح بالا بود.

به اساس گزراش که در ویب سایت FlightAware یا آگاهی از پرواز نشر شد، شرکت های هوانوردی روز جمعه ۲۴ جون ( ۳سرطان) ۷۱۱ پروازهای خویش را لغو کردند و بیشتر از ۶۰۰۰ پرواز دیگر به تاخیر افتاد.

در جریان همه گیری بیماری کووید۱۹، کارمندان شرکت های هوانوردی ملی وظایف شان را ترک کردند. این اقدام موجب شده است تا مسافرانی که می خواهند از طریق پرواز ها سفر کنند، در تابستان جاری با مشکل مواجه اند، زیراشرکت های هوایی هنوز با کمبود کارمندان مسکلی مواجه اند و تلاش می کنند تا کارمندان بیشتری را برای عرضه خدمات هوایی استخدام کنند.

یکی از سخنگویان اداره امنیت حمل و نقل امریکا در یک پیام تویتر خود نوشته است: " ازدحام زیاد است ، خود را به وقت به میدان برسانید." محلات بازرسی در میدان های هوایی به روز جمعه شاید ازدحام زیادی از مسافرین را داشته باشد .

اداره موسوم به " شرکت های هوانوردی برای امریکایی ها“ (A4A) با ارسال یک نامه عنوانی پیت بوتجیج، وزیر ترانسپورت ایالات متحده،‌ گفته است که با وجود آب و هوای بهتر،‌ مشکل کمبود کارمندان باعث اختلال در پرواز ها می شود.

در این نامه همچنین آمده است که این اداره خواهان تشکیل جلسه با مقامات با ادارهٔ هوانوردی فدرال شده است تا به مشکلات پرواز ها رسیدگی شود تا در جریان رخصتی چهارم جولای ( سالروز استقلال ایالات متحده )‌ و آغاز فصل سفر های تابستانی بتوانند تسهیلات بهتری را برای مسافرین مهیا نمایند و از اختلال در پرواز ها جلوگیری شود.

در پاسخ به این نامه ، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده گفته است که مقام های این اداره در مورد مسایل مطرح شده اقدامات لازم را روی دست گرفته اند.

شرکت (A4A) میگوید به دلایل مشکلات پیش آمده و در مقایسه با برنامه های طرح شده که در آغاز سال روان روی آن بحث شده بود، هم اکنون بسیاری از شرکت های هوانوردی ۱۵ در صد پرواز های تابستانی خویش را کاهش داده اند.

سال گذشته همزمان با تعطیلات کرسمس، عید مسیحیان، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با اختلال در سفر و افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری نوع اومیکرون کروناویروس مواجه شده‌ بودند.

موج فزایندهٔ اومیکرون سبب شده بود تا خطوط هوایی تجارتی در سراسر جهان بیش از ۴۵۰۰ پرواز را در آخر هفتهٔ تعطیلات کرسمس که معمولاً مصروف ‌ترین روزها برای شرکت‌های هوایی می‌باشد، لغو کنند.

XS
SM
MD
LG