لینک های دسترسی

Breaking News

وضع تحریم های جدید امریکا بر روسیه و ایران


مجلس سنای ایالات متحده روز پنجشنبه وضع تحریم های تازه را علیه روسیه تصویب کرد.

در رای گیری روز پنجشنبه از ۱۰۰ سناتور امریکایی ۹۸ تن آن به حمایت از وضع این تحریم ها رای داد. مجلس سنای امریکا همچنین کاهش تحریم های قبلی علیه روسیه را برای دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده دشوارتر ساخت.

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه از ایالت اریزونا گفت که واشنگتن باید یک پیام قوی را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بفرستد که امریکاییان حمله بالای دیموکراسی خود را تحمل نمی کنند.

جین شاهین، سناتور دیموکرات از ایالت نیو همشر در ارتباط به وضع تحریم های جدید علیه مسکو گفت که واشنگتن باید نگذارد که مداخله در انتخابات امریکا به یک امر معمول مبدل گردد.

اقدام اخیر مجلس سنای امریکا علیه مسکو شامل وضع تحریم بر نهاد های استخبارات سایبری روسیه، سکتور انرژی و منافع مالی آن کشور و همچنین انتقال اسلحه روسی به مناطق جنگی چون سوریه می باشد.

سناتور بن کاردن، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفت که رئیس جمهور ترمپ اکنون نمی تواند بدون اطلاع دادن به کانگرس، تحریم های قبلی علیه روسیه را بردارد.

این در حالیست که بر اساس برخی گزارش ها، حکومت دونالد ترمپ در حال بررسی برگشتادن ملکیت های روسیه می باشد. این ملکیت ها که در داخل خاک ایالات متحده موقعیت دارد، در زمان ریاست جمهوری بارک اوباما به خاطر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ضبط گردیده بود.

دونالد ترمپ ضمن آنکه همواره فعالیت های سایبری روسیه علیه امریکا را کمرنگ جلوه داده است، بار ها بر بهبود روابط بین واشنگتن و مسکو تاکید کرده است.

تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه پیش از توشیح توسط دونالد ترمپ باید در مجلس نمایندگان امریکا به رای گیری سپرده شود.

قصر سفید تا اکنون نگفته است که آیا دونالد ترمپ تحریم های جدید را که مجلس سنای امریکا علیه روسیه تصویب کرده است، توشیح خواهد کرد یا خیر.

وضع تحریم های جدید علیه ایران

لایحه ای که روز پنجشنبه توسط سناتوران امریکایی تصویب شد، شامل وضع تحریم های جدید بر ایران نیز می باشد.

به گفته سناتوران امریکایی، این تحریم ها به خاطر برنامه میزایل بالستیک ایران و حمایت آن کشور از دهشت افگنی بین المللی وضع شده است.

قانونگذاران امریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دیموکرات گفتند که تحریم های جدید به هیچ وجه برنامه هسته ای ایران و یا توافق بین المللی هسته ای با آن کشور را هدف قرار نمی دهد.

سناتور بن کاردن گفت: "این لایحه تحریم های جدید را علیه ایران به خاطر تخلفات غیر هسته ای آن کشور وضع می کند. بحث ما در اینجا روی فعالیت های غیر هسته ای ایران می باشد که منجر به نقض قواعد و توافقات بین المللی شده است."

باب کارکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا نیز ایران را به اقدامات مداوم بی ثبات سازی در منطقه متهم کرد.

XS
SM
MD
LG