لینک های دسترسی

Breaking News

سناتوران امریکایی به وزیرستان شمالی رفتند


پیشتر از این سناتوران امریکایی با مقام‌های پاکستانی در مورد وضعیت افغانستان صحبت کرده بودند.
پیشتر از این سناتوران امریکایی با مقام‌های پاکستانی در مورد وضعیت افغانستان صحبت کرده بودند.

حکومت پاکستان خبر داده است که گروهی از سناتوران امریکایی از منطقۀ قبایلی وزیرستان شمالی پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان دیدن کرده اند.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه یی گفته است که این هیات به ریاست جان مککین عضو مجلس سنای کانگرس ایالات متحده، روز یک شنبه به وزیرستان شمالی سفر کردند.

وزیرستان شمالی که از دیرزمان پناهگاه امن القاعده، طالبان و سایر تندروان شورشی تلقی می شود، عمدتاً برای ورود خارجیان مسدود است.

هیات سنای امریکا که در ترکیب آن سناتور لنزی گراهام و سناتور جو دانلی نیز شامل می باشد روز شنبه با راحیل شریف، لوی درستیز اردوی پاکستان دیدار کرده و در مورد وضعیت افغانستان و تلاش ها برای تقویت امنیت مرز های پاکستان بحث کرد.

ریچارد اولسن، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و پاکستان نیز این هیات را همراهی می کند.

اعضای کانگرس امریکا ادعا دارند که عملیات ضد دهشت افگنی اردوی پاکستان صرف طالبان پاکستانی ضد حکومت آن کشور را هدف قرار داده است و اسلام آباد تا کنون اقدامات کافی برای از بین بردن پایگاه های گروه طالبان افغان به شمول شبکه حقانی انجام نداده است.

قوای نظامی پاکستان از دو سال به اینسو سرگرم عملیات برای پاکسازی مناطق قبایلی از وجود تندروان است.

طیاره های بی پیلوت امریکایی نیز به گونۀ متکرر حملاتی را در وزیرستان شمالی و سایر مناطق قبایلی پاکستان به هدف از بین بردن رهبران القاعده و طالبان انجام داده است.

XS
SM
MD
LG