لینک های دسترسی

Breaking News

توافق تازۀ واشنگتن و سیول در مورد حضور قوای امریکایی در کوریای جنوبی


وزارت امور خارجه کوریای جنوبی می گوید که سیول امروز یکشنبه یک توافقنامه جدید برای مصارف استقرار ۲۸۵۰۰ سرباز امریکایی در خاک خود را به امضا رساند.

این وزارت فورا میزان دقیق پول را که سیول در سال جاری تحت معامله جدید پرداخت خواهد کرد، نشان نداد اما خبرگزاری یونهاپ میگوید که سیول حدود ۹۲۴ میلیون دالر هزینه را در این پیمان، تامین می کند.

تیموتی بتس، مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا گفت "ما متوجه شدیم و حکومت ایالات متحده درک کرده است که کوریای جنوبی برای اتحاد و صلح و ثبات در این منطقه کاری های زیادی انجام میدهد که توافقنامه های ویژه صرف بخش کوچکی از آن است، لکن بخش مهم آن می باشد. و ما بسیار خوشحالیم که مشاوره ما منجر به توافق شده است. من فکر می کنم که شفافیت را تقویت و همکاری و اتحاد خود را عمیق تر خواهیم ساخت."

این پیمان باید توسط پارلمان کوریای جنوبی به تصویب برسد.

توافق تازه نشان دهنده افزایش ۸،۲ درصدی در پرداخت سیول برای کمک به حفظ ۲۸۵۰۰ سرباز امریکایی در خاک کوریای جنوبی است.

ایالات متحده پس از جنگ های سال ۱۹۵۰ الی ۱۹۵۳ در کوریای جنوبی حضور دایمی نظامی داشته است.

درهمین حال دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز گذشته ضمن ابراز این که دیپلومات های ایالات متحده با کوریای شمالی ملاقات مهم و سازنده داشته اند، اعلام کرد که در اواخر همین ماه ملاقاتی با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی خواهد داشت که درشهر هانوی، پایتخت ویتنام برگزار می شود.

آقای ترمپ طرح دیدار دوباره با رهبر کوریای شمالی را در جریان سخنرانی امسال اش در کانگرس نیز اعلام کرده بود.

XS
SM
MD
LG