لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات ناشی از طوفان در ایالات متحده به ۱۹ نفر رسید


ایالت‌های تکزاس، کنتکی، اوکلاهاما و ارکنساس بیشترین خسارات را از طوفان اخیر دیده است
ایالت‌های تکزاس، کنتکی، اوکلاهاما و ارکنساس بیشترین خسارات را از طوفان اخیر دیده است

مقام‌های امریکایی گفته اند که تلفات ناشی از طوفان‌ اخیر در جنوب ایالات متحده تا صبح دوشنبه ۲۷ می (هفتم جوزا) به کم از کم ۱۹ نفر رسیده و صدها ساختمان در چهار ایالت به شدت طوفان‌زده خسارت دیده است.

مقام‌های ایالتی از کشته شدن هشت نفر در ارکنساس، هفت نفر در تکزاس، دو نفر در کنتکی و دو نفر دیگر در اوکلاهوما در اثر طوفان‌های اخیر خبر داده اند.

ادارۀ هواشناسی ایالات متحده پیش‌بینی کرده است که وخامت اوضاع جوی ادامه داشته و به ایالت‌های جورجیا، کارولینای جنوبی، اوهایو و تنیسی هشدار طوفان توام با ژاله و باد شدید صادر شده است.

ایالت کنتکی روز دوشنبه حالت اضطراری را اعلام کرد. دو نفر در این ایالت پس از آن جان باختند که درختان در اثر وزش بادهای شدید از جا کنده شده و بر خانه‌های این دو فرد فرود آمد.

مقام‌های ادارات مبارزه با حوادث در تکزاس و اوکلاهوما گفته اند که در اثر طوفان‌های شدید که در روز گذشته بخش‌های زیاد این دو ایالت را آماج بادهای قوی و بارندگی شدید قرار داده، سبب زخمی شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته است.

طوفان‌های شدید پایه‌ها و لین‌های برق را در چندین ایالت قطع کرده و سبب قطع جریان برق به صدها هزار نفر شده است. تنها در ایالت کنتکی بیش از ۱۸۰ هزار نفر تا روز دوشنبه بی‌برق بودند.

درست چند روز پیش از این طوفان، گردباد شدید در یک ساحۀ روستایی در ایالت آیووا سبب کشته شدن چهار نفر شد.

این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌های ادارۀ هواشناسی ایالات متحده، طوفان بسیار شدید که از اقیانوس اطلس در حرکت است، به تاریخ اول جون به ایالت‌های شرقی ایالات متحده خواهد رسید.

گروه

XS
SM
MD
LG