لینک های دسترسی

Breaking News

چین در واکنش به ستراتیژی ترمپ از پاکستان حمایت کرد


پاکستان و چین با داشتن روابط نزدیک اقتصادی، سیاسی و امنیتی، متحدین دیرینۀ منطقوی در آسیا به شمار میروند
پاکستان و چین با داشتن روابط نزدیک اقتصادی، سیاسی و امنیتی، متحدین دیرینۀ منطقوی در آسیا به شمار میروند

س از اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا برای جنوب آسیا و رویکرد حکومت رئیس جمهور ترمپ در قبال پاکستان، حکومت چین از پاکستان، متحد نزدیک اش، حمایت کرد.

رئیس جمهور ترمپ، حین ارایۀ ستراتیژی جدید اش در قبال افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را به این متهم کرد که گویا اکثراً به افرادی پناه می دهد که باعث دهشت، هرج و مرج و آشوب در منطقه شده و علیه نیرو های امریکایی می جنگند.

حکومت بیجنگ در دفاع از عملکردهای اسلام آباد گفته، پاکستان در راستای مبارزه با دهشت افگنی، قربانی های بزرگی را متقبل شده است.

هوها چونینگ، سخنگوی وزارت خارجۀ چین، از جامعۀ جهانی خواسته است تا تلاش های ضد تروریستی از جانب پاکستان باید کاملاً درک و در نظر گرفته شود.

خانم چونینگ همچنان اضافه کرده "پاکستان در خط مقدم مبارزه در برابر تروریزم قرار دارد."

این مقام حکومت چین با تقدیر از اقدامات اسلام آباد، بیان کرده که "پاکستان فعالانه تلاش ورزیده و سالها در مبارزه با تروریزم قربانی های بزرگ را متقبل شده و بخاطر صلح و ثبات منطقوی، همکاری های زیاد کرده است."

پاکستان و چین با داشتن روابط نزدیک اقتصادی، سیاسی و امنیتی، متحدین دیرینۀ منطقوی در آسیا به شمار میروند.

دونالد ترمپ هشدار داد که ایالات متحده دیگر در برابر فراهم آوری پناهگاه های امن برای دهشت افگنان توسط پاکستان خاموشی اختیار نخواهد کرد. او گفت دهشت افگنانی که شامل طالبان و دیگر گروه های تندرو می شوند، تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن می باشد.

استراتیژی جدید حکومت ایالات متحده برای جنوب آسیا مستلزم تعامل دپلوماتیک پاکستان، افغانستان و هند است تا وضعیت با ثبات را در منطقه ایجاد کند.

هند از پالیسی جدید ایالات متحده در قبال پاکستان حمایت و استقبال کرده است.

پاون ورما، یک تن از قانونگذار هند گفته "اگر رئیس جمهور ترمپ، پاکستان را منحیث یک پناهگاۀ امن برای تروریستان تلقی میکند، پس امریکا باید این نقش خود را ادا کند تا پاکستان را برای تروریستان نا امن بسازد."

XS
SM
MD
LG