لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در مورد خروج از پیمان پاریس رسماً به ملل متحد اطلاع داد


امریکا سال گذشته در دوره ریاست جمهوری بارک اوباما پیمان تغییر اقلیم پاریس را امضا کرد.
امریکا سال گذشته در دوره ریاست جمهوری بارک اوباما پیمان تغییر اقلیم پاریس را امضا کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده در مورد تصمیم آن کشور مبنی بر خروج از پیمان تغییر اقلیم پاریس، روز جمعه رسماً به ملل متحد اطلاع داد.

وزارت خارجه ایالات متحده با نشر اعلامیه ای گفته است که آن کشور در جریان روند خروج از این پیمان که کم از کم سه سال طول خواهد کشید، در جلسات تغییر اقلیم ملل متحد اشتراک خواهد کرد.

در اعلامیه همچنین آمده که اگر شرایط پیمان تغییر اقلیم پاریس برای ایالات متحده بهتر ساخته شود، واشنگتن آماده است تا دوباره به این پیمان بپیوندد.

این اعلامیه می افزاید که ایالات متحده از یک رویکرد متوازن در پیوند به سیاست های تغییر اقلیم حمایت می کند که در نتیجه آن تولید گازات کاهش یافته و رشد اقتصادی تقویت گردد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه جون تصمیم اش را مبنی بر خروج از پیمان تغییر اقلیم پاریس اعلام کرد.

آقای ترمپ گفته است که پیوستن واشنگتن به این پیمان، میلیارد ها دالر خساره به امریکا وارد می کند و سبب از بین رفتن فرصت های اشتغال در آن کشور می شود.

هر چند دونالد ترمپ گزینه مذاکرات مجدد روی شرایط این پیمان را باز نگه داشته است، اما رهبران کشور های عضو این پیمان همچو گزینه را ناممکن خوانده اند.

پیمان تغییر اقلیم پاریس که توسط حدود ۲۰۰ کشور امضا شده است، حاصل سال ها مذاکره بین کشور های جهان می باشد.

رهبران حزب جمهوریخواه در کانگرس ایالات متحده منجمله میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنای آن کشور از تصمیم رئیس جمهور ترمپ به خاطر خروج از پیمان تغییر اقلیم پاریس حمایت کرده اند.

اما منتقدین به شمول برخی مالکین شرکت های بزرگ امریکایی می گویند که این اقدام آقای ترمپ ضربه بزرگ به تلاش های بین المللی به خاطر مبارزه با تغییر اقلیم بوده و رشد صنعت انرژی قابل تجدید و پاک را تضعیف می کند.

XS
SM
MD
LG