لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما:امریکا برای حفاظت امریکائیان آماده هر نوع اقدام است


اوباما افغانستان
اوباما افغانستان

ایالات متحده امریکا آمادگی اش را برای توسعه تلاش ها جهت جلوگیری از پیشرفت و حملات گروه دولت اسلامی اتخاذ می کند. مقامات می گویند واشنگتن برای محافظت شهروندان امریکا هر آنچه که لازم باشد انجام خواهد داد.

رئیس جمهور اوباما در روزیکه ایالات متحده حملات هوایی جدید را در اربیل، در شمال عراق، علیه گروه دولت اسلامی انجام داد، به اعضای این گروه هشدار داد" امریکا فراموش نمی کند، رسیدگی ما به ان وقت را در بر میگیرد، ما حوصله می کنیم و عدالت تامین خواهد شد."

اظهارات آقای اوباما اشاره یی به قتل وحشیانه جیمز فولی، خبرنگار اختطاف شده امریکایی بود" ریشه کن ساختن سرطانی مثل حکومت اسلامی اسان و سریع نخواهد بود."

ایالات متحده حدود شصت پرواز نظارتی را در هر روز بر فضای عراق و برخی در انطرف سرحد در سوریه انجام می دهد. اکنون مقامات حکومت امریکا می گویند رئیس جمهور اوباما عملیات مشابه را بر فضای سوریه نیز اجازه داده است.

اما مقامات در مورد اینکه آیا این اقدام بیانگر آمادگی امریکا برای آغاز حملات هوایی در سوریه است یا نه، خاموش استند.

جنرال جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، می گوید هر آنچه اتفاق افتد نیرو های امریکا برای ان آماده است" برای محافظت شهروندان خود در داخل و خارج امریکا، ما باید متوجه هر چیزی باشیم که به آن ضرورت است ، و همانطوریکه قبلا گفته شد ما خود را برای انجام این کار در محدودیت های جغرافیایی قید نمی سازیم. "

ایالات متحده می گوید دولت اسلامی یک تهدید منطقوی با هدف جهانی است. بر علاوه انجام حملات هوایی در عراق، ایالات متحده توجه را به تقویت نیرو های عراقی و کردی معطوف داشته است. به روز سه شنبه چندین کشور دیگر به ارسال سریع سلاح و مهمات به نیرو های کردی موافقه کردند.

این تلاش ها همواره مورد قناعت مقامات عراقی و کردی قرار نگرفته است. رئیس منطقه کردستان عراق از ایران به خاطر اولین کشور کمک کننده سلاح تمجید نموده است. گروه های میانه رو سوریه ، که مخالف حکومت سوریه و دولت اسلامی استند، نیز منتظر برنامه پیشنهادی امریکا برای کسب سلاح بیشتر و تمرینات بیشتر می باشند که هنوز عملی نشده است.

XS
SM
MD
LG