لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا پس از انتخابات تایوان هیاتی را به آنجا می‌فرستد


جریان کارزار انتخاباتی در تایوان
جریان کارزار انتخاباتی در تایوان

ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) اعلام کرد که پس از انتخابات در تایوان، یک هیات امریکایی به این جزیرهٔ خود مختار اعزام خواهد شد.

ایالات متحده همچنان به چین علیه هر گونه تحریک نظامی علیه تایوان هشدار داده است. بیجینگ گفته است که برای الحاق تایوان با خاک چین از گزینهٔ نظامی کار خواهد گرفت.

یک مقام ارشد ادارهٔ جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به شرط افشا نشدن نامش در یک مکالمهٔ تلیفونی به خبرنگاران گفت که این هیات متشکل از مقامات پیشین دولتی، به گونهٔ غیررسمی به تایوان سفر خواهند کرد و جزییات این طرح هنوز تایید نشده است.

او افزود: "ما می‌خواهیم در مورد اهمیت مشارکت غیررسمی قوی گفتگوی واضح با رییس جمهور منتخب و سایر کاندیدان [ریاست جمهوری تایوان] داشته باشیم."

دو سال پیش، ننسی پلوسی، رییس پیشین مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده از تایوان دیدن کرد و سبب خشم بیجینگ شد.

چین بر تایوان ادعای ملکیت دارد و تعهد کرده است که روزی آنرا با خاک خود ملحق خواهد کرد. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی روز شنبه در تایوان برگزار شد.

واشنگتن به بیجنگ هشدار داده است تا پیرامون انتخابات در تایوان تنش ایجاد نکند.

روابط میان امریکا و چین که در سال‌های اخیر پرتنش بود، پس از ملاقات روسای جمهور دو کشور در ماه نومبر سال گذشته، اندکی بهبود یافت. با آنهم تایوان منحیث یک موضوع تنش‌زا میان دو کشور باقی مانده است.

گروه

XS
SM
MD
LG