لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا نیروی ویژه 'مشوره‌دهی و کمک' به افغانستان اعزام می‌کند


قرار است ایالات متحده برای نخستین بار نیروی ویژه "مشوره دهی و کمک" به افغانستان اعزام کند.

اردوی ایالات متحده روز پنجشنبه با نشر یک اعلامیه مطبوعاتی گفت که این نیرو ها در بهار سال ۲۰۱۸ به افغانستان اعزام خواهند شد.

در این اعلامیه آمده است که این نیرو ها در چوکات یک لوا به افغانستان اعزام می شود و هدف آن آموزش دهی و کمک رسانی به نیرو های امنیتی افغان خواهد بود.

جنرال مارک میلی، لوی درستیز اردوی ایالات متحده گفت که لوا های کمک امنیتی، نیرو های ویژه یی اند که ماموریت اصلی شان انجام عملیات های مشوره دهی و کمک رسانی به کشور های متحد و شرکای امریکا می باشد.

این مقام ارشد اردوی امریکا افزود: "این واحد ها (نیرو های ویژه مشوره دهی و کمک) از طریق همکاری با نیرو های امنیتی بومی در رسیدن به اهداف امنیت ملی ما در ۲۵ تا ۵۰ سال آینده کمک خواهند کرد."

کریستوفر اوپارد، یکتن از مسؤولین رسانه یی اردوی ایالات متحده به صدای امریکا گفت که اعزام نیروی ویژه مشوره دهی و کمک به افغانستان بخش از ماموریت حمایت قاطع ناتو است.

آقای اوپارد همچنین افزود که این نخستین بار است که اردوی امریکا نیرو های را که تنها در بخش مشوره دهی و کمک به نیرو های امنیتی کشور های متحد امریکا تخصص و تجربه دارند، به افغانستان می فرستد.

او گفت که در گام نخست بیش از ۱۰۰ سرباز از این نیرو ها به افغانستان اعزام خواهد شد اما در مورد محل استقرار این نیرو ها جزییات ارایه نکرد.

جنرال جان نیکلسن، قوماندان نیرو های ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیز بر اهمیت اعزام این نیرو ها تاکید ورزیده است.

جنرال نیکلسن گفت: "لوای کمک نیرو های امنیتی در بخش مهارت های مختلف، آموزش های ویژه دیده اند تا بتوانند در عملیات های جنگی به سطح تکتیکی مشوره فراهم کنند... این نیرو ها ما را قادر خواهد ساخت تا افغان ها را در (انجام) عملیات های شان هم زمان در چندین قول اردو یاری رسانیم."

اعزام نیروی ویژه مشوره دهی و کمک اردوی امریکا به افغانستان در حالی اعلام می شود که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه اگست سال گذشته میلادی استراتیژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان و منطقه را اعلام کرد.

تسریع روند آموزش و تجهیز نیرو های امنیتی افغان، افزایش فشار های نظامی علیه گروه طالبان و تحت فشار قرار دادن پاکستان به خاطر دست کشیدن از پناه دادن به رهبران این گروه، بخش های اصلی این استراتیژی تلقی می شود.

XS
SM
MD
LG