لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مبتلایان کووید۱۹ در امریکا از مرز پنج میلیون گذشت


در حالیکه مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۱۶۲ هزار نفر رسیده است، شمار مبتلایان این بیماری در امریکا از مرز پنج میلیون گذشت.

ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورهای که در کروناویروس در آن شیوع کرده است، بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹ را دارد.

انستیتیوت ارزیابی و معیارهای صحی ایالات متحده پیش بینی کرده است که اگر امریکایی‌ها ماسک نپوشند، تا اول ماه دسمبر سال جاری آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در حدود ۳۰۰ هزار خواهد رسید.

کرستوفر موری، رییس این انستیتیوت گفته است که اگر ۹۵ در صد امریکایی‌ها پوشیدن ماسک را آغاز کنند، در این مدت زندگی ۶۶ هزار نفر نجات خواهد یافت.

کمک‌های مالی دولتی

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده دیروز هشت اگست (۱۸ اسد) فرمانی را امضا کرد که براساس آن، پرداخت پول نقد برای آنعده امریکایی‌ها که کار شان را در اثر شیوع کروناویروس از دست داده اند، تمدید شد.

رییس جمهور پس از آن این تصمیم را اتخاذ کرد که مذاکرات قصر سفید و دموکرات‌های کانگرس روی دومین بسته مالی کمکی بی نتیجه ماند.

آقای ترمپ گفت که مردم به این پول نیاز دارند و این پول به آنان انگیزه می‌دهد تا به کار برگردند.

رییس جمهور همچنان تصمیم گرفته است که مالیات معاشات را برای افرادی تعلیق کند که عواید شان کمتر از ۱۰۰ هزار دالر در یک سال است.

براساس معلومات وزارت کار ایالات متحده، سطح بی‌کاری در این کشور درماه جولای ۱۰.۲ و درماه اپریل ۱۴.۷ در صد بود.

کروناویروس که برای بار نخست در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت، به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد و بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز یکشنبه نهم اگست (۱۹ اسد) در سراسر جهان، جان بیش از ۷۲۷ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۹ میلیون و ۶۶۵ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG