لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: نسل جدید امریکا مصروف مبارزه با دهشت افگنی است


رئیس جمهور ترمپ در مراسم "روز یادبود" در قبرستان آرلنگتن ویرجینیا
رئیس جمهور ترمپ در مراسم "روز یادبود" در قبرستان آرلنگتن ویرجینیا

رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه به خاطر یادبود از سربازان کشته شده در جنگ های مختلف امریکا، به قبرستان ملی آرلینگتن رفت در مقبرۀ سربازان گمنام اکلیل گل گذاشت.

دونالدترمپ به "یک نسل جدیدی امریکاییان" ادای احترام کرد که به گفتۀ وی "در حال مبارزه برای پیروزی علیه دهشت افگنی اند."

آقای ترمپ گفت نسل جدیدی از "میهن پرستان امریکایی زندگی های شان را برای حراست از شهروندان ما در برابر دشمنانی به خطر می اندازند که با استفاده از کشتار بی گناهان، جنگ را علیه بشریت دامن می زنند."

رئیس جمهور ترمپ که در نخستین مراسم "روز یادبود" به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده شرکت می کرد گفت "در این حرم مقدس از پاکترین های موجود در میان ما قدردانی می کنیم. مردان و زنانیکه بزرگترین هزینه را برای پیروزی و آزادی پرداخت کردند."

آقای ترمپ از جان فشانی کارمندان اردوی امریکا یاددهانی کرده گفت که آن افراد از بدو ایجاد ایالات متحده تا عصر مدرن برای این کشور مهم و بااهمیت بوده اند.

آرشیف: سربازان امریکایی تابوت حاوی جسد یک سرباز هموطن شان را از طیاره پایین می کنند
آرشیف: سربازان امریکایی تابوت حاوی جسد یک سرباز هموطن شان را از طیاره پایین می کنند

این اظهارات رئیس جمهور ترمپ در حالی بیان می شود که انتظار می رود هر آن زمانی آقای ترمپ تصمیم خود را در بارۀ تقاضای وزارت دفاع امریکا برای افزایش رقم سربازان امریکایی در افغانستان بگیرد.

بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در ۲۰۱۱ خروج نیرو های امریکایی را از عراق اعلام کرد اما تا آخرین ماه های ریاست جمهوری اش روی تقاضای وزارت دفاع امریکا مبنی بر افزایش نیروهای نظامی در افغانستان تصمیم نگرفت و آن را به رئیس جمهور بعدی گذاشت.

در جنگ افغانستان در کل ۲۴۰۰ کارمند اردوی امریکا و ۱۱۰۰ سرباز ائتلاف کشته شده است.

در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارد و فرماندهان امریکایی اعزام 5 هزار سرباز اضافی را تقاضا کرده اند.

ماموریت محاربه یی ناتو در افغانستان در سال ۲۰۱۴ پایان یافت اما تاهنوز در کل ۱۳ هزار سرباز آن پیمان در افغانستان حضور دارد و روی احتمال افزایش آن سربازان غور می کند.

دونالدترمپ برای نخستین بار روز دوشنبه به عنوان رئیس جمهور در مراسم "روز یادبود" شرکت کرد.
دونالدترمپ برای نخستین بار روز دوشنبه به عنوان رئیس جمهور در مراسم "روز یادبود" شرکت کرد.

از "روز یادبود" در ایالات متحده امریکا از ۱۸۶۵ به اینسو پس از آنکه جنگ داخلی امریکا پایان یافت، تجلیل می شود.

در روز یادبود از کشته شدگان جنگ یا "مموریال دی" در سرتاسر ایالات متحده به افتخار آنانیکه در خدمت اردو جان باختند، رخصتی عمومی است.

در آرامگاه سرباز گمنام، بقایای جسد سربازان که در جنگ اول جهانی، جنگ دوم جهانی و جنگ کوریا کشته شدند، به خاک سپرده شده است. یک مقبره که حاوی بقایای سرباز گمنام جنگ ویتنام بود پس از آنکه هویت آن سرباز از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شد، خالیست.

این روز رخصتی که آخرین دوشنبۀ ماه می تعیین شده است، به گونۀ غیررسمی برای بسیاری امریکایی ها، تجلیل از آغاز فصل تابستان نیز می باشد.

XS
SM
MD
LG