لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید قوی و تند ترمپ به کوریای شمالی


دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده
دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده

برای پیونگ یانگ بهترین گزینه اینست تا "دیگر ایالات متحده را تهدید نکند و گرنه با چنان آتش و خشمی مواجه خواهد شد که جهان نظیر آن را تا کنون ندیده است."

آقای ترمپ حین صحبت با خبرنگاران در کلپ خصوصی گلف خود در نیوجرسی گفت که موقف گیری کیم جون اون، رهبر کوریای شمالی "بسیار تهدید آمیز" بوده است.

رئیس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه این اظهارات را در واکنش به تهدید اتمی از جانب کوریای شمالی بیان داشت.

اما ساعتی پس از اخطار دونالدترمپ به پیونگ یانگ، کوریای شمالی اعلام کرد که به دقت روی حملۀ میزایل بر جزیره گوام امریکا، غور می کند.

کوریای شمالی امروز چهارشنبه گفت پیونگ یانگ برنامه های عملیاتی را بررسی می کند که در آن "حمله بر گوام که پایگاه هوایی اندرسن ایالات متحده قرار دارد، با میزائیل های بالستیک دور برد و میان برد، هدف قرار گیرد."

کوریای شمالی روز دوشنبه، با تقبیح تحریمات تازۀ تصویب شده از سوی شورای امنیت ملل متحد بر آن کشور، گفت که تا زمان موجودیت "پالیسی های خصمانۀ ایالات متحده"، پیونگ یانگ هرگز روی برنامۀ هسته یی اش معامله نخواهد کرد.

ری یانگ هو، وزیرخارجۀ کوریای شمالی، گفت که پیونگ یانگ قصد استفاده از سلاح اتمی را در برابر کدام کشور دیگر، به جز از ایالات متحده و هر کشوری که با ایالات متحده بپیوندد، ندارد.

اظهارات تند و اخطار گونۀ رئیس جمهور ترمپ، چند ساعت پس آن بیان شد که چندین رسانۀ خبری ایالات متحده گزارش دادند که ادارۀ استخبارات وزارت دفاع امریکا ماه گذشته به این نتیجه رسیده است که کوریای شمالی توانسته است یک سرگلولۀ اتمی کوچک را بسازد که می تواند در داخل میزایل های کوریای شمالی جا گیرد.

سایر کارشناسان گفته اند که پیشرفت کوریای شمالی در چند ماه اخیر، برای تبدیل شدن آن کشور به نهمین قدرت اتمی جهان، احتمالاً سال ها دور بود.

واشنگتن پست به نقل از ادارۀ دفاعی ایالات متحده گزارش می دهد که کوریای شمالی " سلاح اتمی را برای انتقال در میزایل های بالستیک خود تولید کرده است" تا توسط میزایل های بین القاره یی خود انتقال دهد.

کوریای شمالی گفته است که میزایل های بالستیک بین القاره یی آن کشور که در روز های اخیر آزمایش کرده است، توانمندی هدف گیری خاک ایالات متحده را دارا می باشد.

اظهارات تند روز سه شنبۀ رئیس جمهور ترمپ نشان می دهد که مطمئناً نگرانی از آغاز جنگ در جزیرۀ کوریا وجود دارد.

کوریای شمالی و جنوبی در اوایل سال های 1950 میلادی، سه سال با هم جنگیدند و پس از یک متارکه آن جنگ به پایان رسید اما روابط میان دو کشور تا هنوز به حالت عادی بر نگشته است.

XS
SM
MD
LG